PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Marta Farrés: “La licitació de la connexió entre l’Aeroport del Prat i l’R4 de RENFE és una magnífica notícia i una fita assolida per Sabadell i la comarca, que hem reivindicat intensament aquesta millora”

Marta Farrés: “La licitació de la connexió entre l’Aeroport del Prat i l’R4 de RENFE és una magnífica notícia i una fita assolida per Sabadell i la comarca, que hem reivindicat intensament aquesta millora”

En conèixer la licitació de les obres, Marta Farrés s’ha felicitat per la notícia afirmant que

“des del Govern de Sabadell hem treballat intensament i hem fet les gestions que han calgut per traslladar tant a Madrid com davant del Govern de la Generalitat la necessitat de disposar d’un accés ferroviari directe amb l’Aeroport del Prat. Des d’un principi hem estat molt clars en aquesta reivindicació i hem insistit també com a comarca des del Consell d’alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental”.

En aquest marc,

“l’anunci que l’enllaç finalment serà possible és una magnífica notícia i una fita assolida per Sabadell i la comarca, que hem reivindicat intensament una actuació que beneficiaria com a mínim 1 milió de persones al Vallès. Serà una gran millora per als nostres ciutadans i ciutadanes i per a la nostra economia i alhora un gran pas endavant en la vertebració del territori més enllà de la centralitat de Barcelona. Com a Govern de Sabadell hem dit des d’un principi que si volem que Catalunya vagi endavant, és imprescindible fugir del centralisme i garantir que també la segona corona tingui les infraestructures necessàries. L’assoliment d’aquest enllaç amb l’Aeroport és un gran avenç en aquesta línia”.

Les obres de la fase 2 del nou accés ferroviari a la T1 de l’Aeroport del Prat comportaran una superestructura de la nova doble via entre la línia d’amplada convencional Barcelona-Tarragona i les estacions de les terminals 1 i 2 amb connexió a l’L9 de metro, tot permetent l’enllaç amb l’R4 i l’R2 de RENFE. L’actuació té un valor estimat de 73.777.770,06 euros més IVA i un termini d’execució de 24 mesos. En general es calcula que l’obra pot beneficiar entre 7 i 9 milions de viatgers anuals.

Els treballs donaran continuïtat a la primera fase en la qual es van invertir 305 milions d’euros i durant la qual es va perforar amb tuneladora el tram principal del nou accés.

El nou traçat, de via doble, s’iniciarà en la línia d’amplada convencional Barcelona-Vilanova i discorre fins a la terminal T1 amb parada intermitja en la terminal T2, on es connectarà amb la línia 9 de Metro. Té una longitud total de 4.510 metres incloent un túnel de 3.400 m, dels quals 3.048 s’han excavat amb tuneladora.