PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

L’Ajuntament acull una recepció a mestres participants a un projecte europeu que compta amb la implicació de l’Escola Catalunya

A l’acte van prendre part uns 20 docents d’escoles de Gal·les, França, Alemanya, Polònia i la República Txeca

El Saló de Plens de l’Ajuntament va acollir ahir una trobada amb un grup de 20 mestres provinents de 5 escoles de Gal·les, França, Alemanya, Polònia i República Txeca. Es tracta d’un grup de docents participants al projecte Comenius “Water: Everything flows” (Aigua: tot flueix),  que compta a la ciutat amb la implicació de l’Escola Catalunya. Precisament aquests dies, el centre educatiu sabadellenc està fent d’amfitrió a la delegació europea que, amb motiu del projecte, visita la nostra ciutat. La recepció la va presidir el regidor d’Educació, Ramon Burgués.

Després de la rebuda oficial el grup va realitzar una visita al Campanar de Sant Fèlix i a la Casa Duran.

El regidor d’Educació, Ramon Burgués, va comentar que “la participació d’escoles de Sabadell en projectes de caire europeu posa de manifest el caràcter obert dels mestres i professors de la nostra ciutat i la importància que donen a la possibilitat de compartir coneixements i experiències amb persones i centres educatius d’altres països”.

El projecte Comenius “Water: Everything flows”, amb una durada de dos anys, té com a objectiu l’estudi de l’aigua en les respectives localitats i el seu impacte.

A Sabadell, els mestres de l’Escola Catalunya treballaran durant el projecte els aspectes medioambientals (recuperació d’espais, contaminació, estudi de plantes i animals d’aquests habitats, etc.). També veuran l’aprofitament de l’aigua que ha fet l’home al llarg de la història (indústria, esport, lleure...) i el seu impacte en el paisatge.

El segon any estarà molt centrat en el treball i intercanvi de les llegendes locals relacionades amb l’aigua. Les tasques a realitzar aniran adreçades a potenciar l’escriptura creativa, l’expressió oral, la lectura i les arts visuals i plàstiques. També posaran atenció en la importància de l’aigua en la vida diària (menjar saludable, exercici, hidratació...) i la seva influència en els éssers vius del planeta.

Al llarg del projecte hi ha programats diferents intercanvis entre totes les escoles participants, per posar en comú els treballs fets a nivell local, que culminen en la elaboració d’una tasca on queda plasmada la col·laboració de tots .

Alguns dels objectius de les escoles implicades en el projecte són sensibilitzar l’alumnat sobre la importància de l’aigua en les nostres vides; potenciar l’ús sostenible de l’aigua; incrementar el coneixement que tenen els infants de la seva pròpia cultura i de la cultura de la resta de països participants; potenciar el treball de col·laboració i en xarxa tant a nivell de mestres com d’alumnes; millorar les habilitats socials mitjançant l’intercanvi de diferents punts de vista a partir d’un tema; potenciar l’ús de l’anglès i incrementar la confiança dels nens quan parlen en aquesta llengua en petites converses relacionades amb el projecte; incrementar l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació; i potenciar la diversitat d’estils d’aprenentatge entre l’alumnat per facilitar la total inclusió dels estudiants en totes les tasques proposades.