PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Sabadell signa amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) l’addenda al conveni d'adhesió al sistema tarifari integrat de transport metropolità

Coincidint amb l’inici de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, Sabadell ha signat amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) l’addenda al conveni d'adhesió al sistema tarifari integrat de transport metropolità existent des del 2001.

La signatura de l’addenda servirà per implantar un nou sistema tecnològic, tarifari i de gestió (projecte T-Mobilitat) amb l'objectiu d'incorporar les noves tecnologies i incrementar l’ús del transport públic.  

En aquest sentit, l’ATM treballa per establir un nou sistema de tarifes desenvolupat en tres nivells d’actuació.

El primer dels nivells passa per fomentar un nou model tecnològic basat en la incorporació de la tecnologia xip. Així, només caldrà acostar la targeta al sensor per validar el bitllet.

El segon nivell aborda la política de preus amb descomptes en funció de l’ús, adaptant el preu del transport públic a la mobilitat real de cada ciutadà, on el ciutadà podrà escollir el sistema de pagament, si vol efectuar un prepagament (recàrrec de la targeta) o un post pagament (domiciliació bancària del rebut del transport).

I per últim, el tercer nivell, es basa en la implantació, el manteniment i l’operació, al resultar necessari gestionar en una única base de dades, la informació immediata de vendes, les validacions i també la creació d’uns centres de atenció al client per a resoldre totes les incidències de pèrdua de la targeta, de registre de la mateixa ... i de gestió de la informació del transport.

Sistema Tarifari Intèrpret

Els ciutadans i ciutadanes de Sabadell van  gaudir, a partir del 2001, de les condicions d’incorporar-se al sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità, l’ATM. El sistema tarifari integrat va permetre un millor posicionament del transport metropolità mitjançant la creació d’uns títols de transport unificats que eliminaven les barreres tarifàries degudes als transbordaments entre línies o sistemes de transport.

La integració tarifària va permetre  l’ús de tots els títols de transport de l’ATM en els autobusos urbans, despenalitzant econòmicament els transbordaments, durant un temps màxim d’1 hora i 15 min amb un títol d’una zona, i 15 min més per cada zona addicional, amb la única obligació per part de l’usuari de validar el títol sempre que s’accedeixi als diferents modes o línies de transport.