PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Nous itineraris de les línies d’autobús urbà de Sabadell

A finals novembre és previst que canviïn els recorreguts

Amb l’objectiu d’augmentar l’oferta de línies d’autobús a molts barris, millorar la freqüència de pas a les parades de determinades línies, aconseguir trajectes més ràpids i directes i mantenir una cobertura de servei molt semblant a l’actual, és previst que es modifiquin els recorreguts i itineraris de línies d’autobús urbà de Sabadell.

La nova xarxa d’autobús urbà, que es posarà en marxa a finals de novembre, cerca establir tres eixos de transport principals, tot i que també hi ha altres línees que abracen tota la ciutat. Pel que fa als eixos, el primer, ja existent, és l’eix nord-sud, format per les línies 1, 2 i 3, que uneixen Can Deu amb la Creu de Barberà. El segon eix és l’est-oest, que unirà el Poblenou amb Cifuentes-Can Rull, passant pel centre i els Merinals, format per les línies 4 i 44. I, finalment, l’eix diagonal, des de la zona de les Termes fins a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià, format per la línia 5 i la nova 55.

La finalitat d’aquests eixos principals és coordinar diverses línies per tal d’obtenir una zona de recorregut comuna atenent la demanda i el model de proximitat del servei existent. Això permetrà a l’usuari que faci trajecte dins d’aquesta zona utilitzar qualsevol de les línies i reduir el temps d’espera a les parades per la major oferta de servei. Així mateix, es possibiliten noves destinacions segons els recorreguts de les diferents línies que passin. Tal com ha explicat el regidor d’Espai Públic, Cristian Sánchez, “volem fer unes rutes més eficients i, alhora, reduir els temps d’espera per oferir un millor servei al ciutadà. En aquest sentit, apostem per la millora de la mobilitat sostenible i l’ús del transport públic. A més –ha afegit, Sánchez–, a partir d’avui s’explicaran totes les novetats als consells de districte perquè la ciutadania comenci a conèixer les modificacions dels recorreguts i, al mateix temps, puguin fer aportacions”.

Així, les línies 1, 2 i 3, que configuren l’eix vertical (nord-sud) són línies amb un servei conjunt en el tronc central que permeten obtenir una freqüència de 5-6 minuts, de forma coordinada, i mantenen recorregut i freqüència, igual que les línies 8, 12 i 23.

Les línies 4 i 6 es transformen en les línies 4 i 44 i canvien el recorregut i la freqüència, creant el nou eix transversal (est-oest), que connecta el Poblenou i Torre-romeu amb Can Rull, passant pel centre i els Merinals. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas. Així, es crea un corredor comú amb un servei combinat entre les dues línies amb una freqüència de 15 minuts i de 30 minuts en la resta de la línia. En dissabtes, només circularà la línia 4, ja que fa tot el recorregut de la 44.

Les línies 5 i 55 configuren l’eix diagonal des de les Termes a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià. La línia 5 manté el recorregut actual i passa a una freqüència de 20 minuts amb la possibilitat d’ampliar-lo en un futur al barri de Can Gambús. La línia 55 es crea amb una freqüència de 20 minuts i amb un recorregut idèntic a la línia 5, excepte en el tram oest de la ciutat, on es desvia cap a Can Llong i la Roureda, en lloc de Can Rull. Aquesta modificació crea un corredor comú amb un servei combinat amb una freqüència de 10 minuts entre les Termes i la Creu de Barberà amb la via Alexandra, passant pel centre de la ciutat. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas.

Línies 7 i 11: Les línies s’exploten conjuntament amb una freqüència de 30 minuts. La línia 7 modifica el seu recorregut a partir de Can Rull, continuant per carretera de Terrassa fins a Castellarnau, creant un trajecte més ràpid i directe amb el centre. A Castellarnau continua com a línia 11 que dobla el servei i modifica el seu recorregut, incorporant el trajecte de la línia 9, connectat tota la ciutat mitjançant la Gran Via. Així, circularà des de Castellarnau per la Gran Via fins a Antoni Llonch, on entrarà al centre per Alfons XIII i continuarà per la Rambla fins a arribar a la Gran Via on connectaria amb el recorregut actual fins Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta forma permetrà la connexió de gran part de la ciutat amb la Renfe, els FGC, així com l’Hospital Taulí, el centre i altres punts principals d’atracció. Igualment, com que s’explota conjuntament, a la zona de Castellarnau es permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.

Les línies 10 i 80 modifiquen el recorregut (principalment al centre i puntualment als extrems) per aconseguir trajectes més ràpids i directes. En explotar-se conjuntament, a la zona sud permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.

El president de la TUS, Paco López, ha explicat que “els canvis de les línies d’autobús s’han estudiat durant molts mesos amb l’objectiu de  crear eixos potents dins d’una ciutat canviant i viva com és Sabadell”.

Així mateix, aquesta nova xarxa permetrà millorar, també notablement, les freqüències de pas en dissabtes tant als eixos comentats com, pràcticament, a la resta de línies del servei.

Durant els primers dies d’implantació de la nova xarxa està previst la posada marxa del nou web de la companyia de transports TUS i d’un sistema d’informació a l’usuari fent ús de les noves tecnologies, que permetrà poder consultar els horaris, en temps real, de pas per les parades des de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador. Aquesta actuació s’engloba dins de les actuacions de Smartcity, ciutat intel·ligent, que s’estan duent a terme des de l’Ajuntament de Sabadell i que comportaran una millora molt important de cara a augmentar la informació i la qualitat de servei dels usuaris.

Pel que fa a la nova App de la companyia de transports, el regidor d’Espai Públic ha destacat que “gràcies a la noves tecnologies estic convençut que aconseguirem arribar a nous públics i, per tant, ampliar el nombre d’usuaris de la TUS”.

Plànol de la proposta provisional dels nous recorreguts dels autobusos