PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom de Sabadell gestiona l’obertura de prop de 280 noves empreses locals durant el primer semestre de 2014, mantenint la xifra del mateix període de l’any passat

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a de l’Ajuntament de Sabadell gestionada pel Vapor Llonch tramita l’obertura de prop de 280 noves empreses locals durant el primer semestre de 2014. Aquest volum d’activitat iguala les xifres registrades justament en el mateix període de l’any passat.

La majoria dels tràmits sol·licitats són per posar en marxa projectes empresarials especialment associats al sector serveis. En concret, es tracta de negocis amb un menor impacte potencial sobre el medi ambient, la salut o la seguretat de les persones, que estan sotmesos a tramitar únicament una “comunicació prèvia d’obertura” per poder iniciar la seva activitat.

En el cas d’aquestes activitats simplement, un cop adequat el local (en base la corresponent llicència urbanística, ja sigui comunicació prèvia, obra menor o obra major, en funció de les actuacions que s'hagin de fer), cal comunicar l'obertura de l'establiment a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a presentant tota la documentació requerida completa. Aquest tràmit permet iniciar l'activitat de manera immediata.

En paraules del tinent d’alcalde de Presidència, Economia i Serveis Centrals, Josep Ayuso, “l’objectiu de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom, ubicada a les instal·lacions del Vapor Llonch, és consolidar-se com a finestreta única de suport a l’empresa aconseguint una major reducció en el temps per donar resposta a qüestions vinculades a les noves activitats, facilitar la implantació de noves empreses al territori, agilitant en el possible els tràmits dependents de l’Ajuntament, i donar suport en tràmits vinculats a altres entitats o administracions”.

En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica, Lluís Monge, explica  que “s’ha treballat per l’entrada en vigor d’una nova ordenança simplificadora de les competències municipals per a la tramitació de la concessió d’una llicència d’activitat o la comunicació prèvia d’obertura”. A més, per facilitar la implantació de noves empreses està vigent entre d’altres coses, la  bonificació del 75% de la llicència d’activitats per a empreses de nova creació. Durant el primer semestre de 2014 s’han tramitat 133 bonificacions de les sol·licituds presentades.

Punt PAE

En el seu procés de millora i adequació a les necessitats de les empreses, l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i l'Autònom/a és Punt d'Atenció a l'Emprenedor (punt PAE) des d’aquest any. Com a punt PAE s'ha subscrit acord amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme per vincular-se amb el Centre d'Informació i Xarxa de Creació d'Empreses (CIRCE), que és un sistema d'informació que permet realitzar de forma telemàtica els tràmits de constitució i posada en marxa de determinades societats mercantils com són: Societat Limitada Nova Empresa (SLNE), Societat de Responsabilitat Limitada (SRL o SL) i Empresari Individual (Autònom).

Suport empresarial

Més enllà del paper gestor de l’Oficina, des d’aquest punt també s’ofereix suport per a la creació i consolidació empresarial. En aquest sentit, cada vegada més persones emprenedores, autònomes i empresaris confien en el servei i participen en les sessions informatives que, setmanalment, tenen lloc o s’inscriuen en activitats de formació empresarial, entre d’altres coses. Com a suport  per a  la creació i consolidació d’empreses, Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sabadell també posa a disposició el Centre de Promoció Empresarial al costat de la Fira Sabadell i també el Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta. La recepció de sol·licituds per poder ocupar un dels despatxos o naus d’ús privat o l’espai de coworking està permanentment obert.