PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

L’Ajuntament treballarà en un nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible on els vianants seran els protagonistes

L’Ajuntament i la Diputació de Barcelona formalitzaran properament l’acord per redactar-lo i cofinançar-lo

La planificació estratègica, la recuperació de l’espai públic i la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica, són alguns dels principals objectius del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Sabadell (PMUS Sabadell), que l’Ajuntament començarà a treballar gràcies a l’acord amb el qual ha arribat amb la Diputació de Barcelona i que permetrà el finançament a parts iguals.

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Sabadell és un dels plans estratègics clau per anar configurant un nou model de ciutat per Sabadell, conjuntament amb d’altres plans com el Pla d’Acció per la Millora de la Qualitat de l’Aire o el Pla de l’Espai Central.

Tal com el govern ja va anunciar en el Pla de Mandat 2016-2019 i va recollir ja en pressupost 2016, després d’anys sense planificació estratègica és necessari dotar la ciutat d’un full de ruta que permeti assolir objectius socials, ambientals i territorials ambiciosos.

Glòria Rubio, tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, ha volgut fer èmfasi en “la importància de la planificació estratègica a la ciutat com a punta de llança per aconseguir els objectius de recuperació de l’espai públic i la reducció de les emissions per contaminació atmosfèrica i acústica”, assegurant que el pla de mobilitat urbana sostenible és un clar exemple de “la nova planificació que s’està duent a terme des de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de la ciutadania”.

Aquesta revisió del PMUS té per objectiu capgirar la prioritat en la ocupació i la utilització dels carrers de la ciutat, on el vehicle privat n’és gairebé protagonista únic, treballant en accions que afavoreixin la priorització dels desplaçaments a peu, en bicicleta i a través dels mitjans de transport més sostenibles.

D’una banda, es concretarà la xarxa verda que unirà els espais oberts de la ciutat amb recorreguts per a vianants i bicicletes, així com també les zones d’atmosfera protegida i baixa circulació de vehicles, amb la definició progressiva de superilles i àrees de pacificació del trànsit.

Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic, ha afirmat que “el nou pla de mobilitat urbana sostenible ajudarà a definir un model de ciutat més verda i amb una mobilitat més sostenible i segura”.Guerrero ha volgut reafirmar que “aquest nou pla de mobilitat és un instrument fonamental per aconseguir una ciutat on els vianants i les bicicletes prenguin el protagonisme en l’espai públic de les nostres places i carrers”.

Igualment, es treballarà en la millora del transport públic urbà i el seu desenvolupament en el model de ciutat sostenible, per la qual cosa es definirà una nova xarxa de recorreguts i es contemplarà la intermodalitat amb les bicicletes i els nodes del transport públic interurbà de ferrocarrils i autobusos.

D’altra banda, es farà especial èmfasi en la planificació de la distribució urbana de mercaderies com un altre punt important que tractarà el nou pla de mobilitat, així com la simplificació de sentits de circulació de la xarxa de circulació de la ciutat, i l’aposta per una planificació de la introducció del vehicle elèctric i les infraestructures necessàries.

Finançament conjunt amb la Diputació de Barcelona

L’Ajuntament tirarà endavant la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Sabadell (PMUS Sabadell), després que el 19 de desembre la Junta de Govern Local hagi ratificat el decret que n’aprova el finançament a parts iguals entre el consistori i la Diputació de Barcelona. Cadascuna de les dues administracions aportarà 90 mil euros per finançar el projecte, que té un import estimat de 180 mil euros.

L’actualització del PMUS s’iniciarà durant el 2017 i es preveu que s’hi treballarà durant un any i mig. Al llarg de tot el procés es preveuen diferents fases de presentació de les dades elaborades i de participació de les línies d’acció per incorporar-hi.