PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Visita als edificis modernistes de la Fundació 1859 Caixa Sabadell

A qui s'adreça: Alumnat de 2n cicle d’educació infantil, primària, ESO, batxillerat, formació professional i escoles d'adults. Descripció: Aquesta activitat consisteix en una visita guiada per l'interior de l'antiga Seu de la Caixa Sabadell, construïda a començaments del segle XX amb la intenció de crear un edifici més gran on poder allotjar les oficines de la caixa.
 
Llegeix més...
 

Coneixent els jardinets de la Fundació 1859

A qui s'adreça: Alumnat de cicle inicial i mitjà d’educació primària. Descripció: L’activitat consisteix en una gimcana pels jardinets de la Fundació 1859 Caixa Sabadell. L'alumnat forma grups i se li proposa un seguit de reptes que ha de solucionar buscant per tot el jardí, buscant noms, comptant elements, dibuixant, i descobrint diferents accions cíviques que s’han de tenir en compte per tenir cura i respectar el jardí.
 
Llegeix més...
 

Fem vitralls modernistes

  A qui s'adreça: Alumnes de 2n cicle d'educació infantil i cicle inicial d'educació primària.   Descripció: Realització d’un vitrall adaptant la tècnica emprada pels modernistes en funció del nivell educatiu de cada grup. Els alumnes pinten el vitrall amb les pintures que es fan servir per a pintar els vitralls reals.
 
Llegeix més...
 

Fes càlculs

A qui s'adreça: Alumnat d’educació primària.   Descripció: El taller consisteix en fer càlculs matemàtics d’una forma divertida a partir de jocs diversos i col·laborant en grup. Els jocs varien depenent de l’edat.
 
Llegeix més...
 

De la cèl·lula a l'ADN

A qui s'adreça: Alumnat de 6è de primària, d’ESO i batxillerat.   Descripció: En aquest taller es proposa investigar l’estructura de l’ADN, conèixer els seus components i el seu funcionament.
 
Llegeix més...
 

Mosaics de colors

  A qui s'adreça: Alumnes de cicle mitjà i 5è d'educació primària.   Descripció: En aquest taller els alumnes realitzaran un mosaic amb el material utilitzat des d'època romana per a fer els mosaics, és a dir, les tessel·les de diferents colors.
 
Llegeix més...
 

Geometria en 2D i 3D

A qui s'adreça: Alumnat d’educació primària.   Descripció: El taller tractarà la idea del pas d’una figura geomètrica en dues dimensions a les tres dimensions.
 
Llegeix més...
 

Joc de lògica matemàtica

A qui s'adreça: Alumnat de cicle superior d’educació primària i 1r cicle d’ESO. Descripció: Per grups, es proposa exercitar les matemàtiques a partir de diferents proves ràpides de jocs lògics, càlcul mental, estratègia i habilitat. I un repte final de destresa estratègica.
 
Llegeix més...
 

Els colors de la llum

A qui s'adreça: Alumnat d'I5 i de cicle inicial i mitjà d'educació primària. Descripció: La proposta d’aquest taller és descobrir les característiques i propietats que té la llum, a partir de diverses activitats i experiments.
 
Llegeix més...
 

Lego. Màquines simples

A qui s'adreça: Alumnes de cicle mitja i superior d'educació primària i 1r cicle d'ESO.   Descripció: Aquest taller dóna les eines per descobrir com funciona el món real.
 
Llegeix més...
 

Cúpules de Leonardo

A qui s'adreça: Alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària i 1r cicle d’ESO. Descripció: Leonardome és un recurs lúdic educatiu que, a través del treball en equip, permet construir estructures ideades per Leonardo Da Vinci.
 
Llegeix més...
 

Construccions mecàniques amb Lego

A qui s'adreça: Alumnat de cicle inicial i mitjà d’educació primària. Descripció: Aquesta activitat és la versió inicial del taller "Lego: màquines simples". Dona les eines per descobrir com funciona el món real, des de les visions més senzilles.
 
Llegeix més...
 

La ciència del joc

A qui s'adreça: Alumnat d’educació primària i ESO. Descripció: Amb aquesta exposició es proposa una visita jugada, és a dir, s’ofereix una visita guiada al llarg dels seus tres grans apartats (“Ciència a la natura”, “Ciència en moviment” i “Ciència robòtica i digital”) i que permet veure com la ciència intervé en l’evolució de la tecnologia i com posa les bases per al seu funcionament.
 
Llegeix més...
 

Invents científics

A qui s'adreça: Alumnat de cicle mitjà i superior de primària. Descripció: Aquest taller proposa un recorregut per la història de la ciència de manera pràctica i manipulativa. Ens centrarem en l’experimentació de diferents àmbits de la ciència treballant cooperativament.
 
Llegeix més...
 

Autòmats de Lego en acció!

A qui s'adreça: Alumnat de cicle inicial i mitjà d’educació primària. Descripció: Els autòmats són màquines que imiten la figura i els moviments d’un ésser animat.
 
Llegeix més...
 

Lego WeDo. Innovem

A qui s'adreça: Alumnes de 4t de primària, cicle superior d’educació primària i 1r cicle d’ESO. Descripció: Aquest set de Lego combina els elements més importants de construcció, amb un hardware molt fàcil d’utilitzar, així com un intuïtiu llenguatge de programació en format trencaclosques.
 
Llegeix més...
 

Lego WeDo. Programem

A qui s'adreça: Alumnes d’educació primària.   Descripció: Aquest taller és una evolució del Lego WeDo, amb una gamma de colors i formes diverses que permet la construcció de diferents robots, ara sense fils, i amb propostes de modificacions sobre el mateix robot, incentivant no només la mateixa construcció sinó també la resolució de problemes proposats.
 
Llegeix més...
 

Ciència, acció... reacció!

A qui s'adreça: Alumnat d’educació primària. Descripció: La idea del taller gira al voltant d’alguns elements científics. Amb l’ús d’elements mecànics senzills, experimentarem que tota acció que realitzem sobre un objecte, reacciona d’una manera.
 
Llegeix més...
 

Investiguem un crim

A qui s'adreça: Alumnes de cicle mitjà i superior de primària. Descripció: Aquest taller proposa als alumnes descobrir el culpable d’un crim tot realitzant diferents activitats, comprenent com es fa una investigació.
 
Llegeix més...
 

Aventures de cine

A qui s'adreça: Alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària, ESO i batxillerat.   Descripció: Per què comencem una escena concreta amb un pla general, i una altra amb un pla sencer? Per què rodem les escenes desordenades? Com rodem una escena amb pantalla verda quan després hi hem d'aplicar efectes especials?
 
Llegeix més...