2015
Exposició "Objectes Significants" al Pere Quart
Del 20 d’abril al 8 de maig s’exposa al Casal Pere Quart el projecte fotogràfic “OBJECTES SIGNIFICANTS, una imatge, un record, un sentiment”, del metge i fotògraf Miquel Traveria.
Aquest projecte, iniciat l’any 2012 i que consta de 64 retrats que intenten captar les emocions que generen certs objectes a les persones. Son petites històries quotidianes que ens parlen de l’amor, del dolor, de la felicitat, de moments inoblidables que ens fan més humans i propers en un món globalitzat i dominat per les tecnologies.
El 26 d’abril a les 17,30 es farà la inauguració oficial, amb la presència de la majoria de participants, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell, que en facilitarà el desplaçament.
El diumenge 8 de maig a les 12 del migdia es farà una visita comentada a l’exposició.
L’exposició, està organitzada pel grup de Fotografia de la UES, a la qual pertany l’autor.
El Consell Escolar Municipal és l’òrgan sectorial de participació consulta i assessorament en qualsevol aspecte de l’ensenyament dins l’àmbit del municipi. Es creà el 1981 i després es va anar adequant a la nova realitat social i al nou marc legal en l’àmbit educatiu. El mes de juny del 2004 es va modificar el Reglament per adaptar-lo a la nova realitat de la ciutat.
L’objectiu del CEM és que mitjançant la participació i la col·laboració entre totes les parts afectades, sorgeixin activitats, informes i propostes que millorin essencialment la qualitat de l’ensenyament.
- Determinació dels llocs escolars que s’han de crear, substituir o suprimir dins del municipi.
- Desenvolupament d’accions compensatòries per corregir desigualtats provinents del context econòmic, social i cultural de l’alumne.
- Determinació dels criteris d’emplaçament, construcció, renovació i manteniment dels centres públics d’ensenyament.
- Fixació dels criteris de planificació i admissió d’alumnes als centres de la localitat.
- Foment de les activitats que tendeixin a millorar la qualitat educativa.
- Proposta de criteris sobre la dotació de pressupostos i la variació de plantilles dels centres educatius.
- Propostes de convenis i acords de competències delegades que millorin la qualitat del servei educatiu.
- Les actuacions i normes municipals que afecten els serveis educatius complementaris i extraescolars, amb incidència en el funcionament dels centres docents.
- Les competències educatives que afecten l’ensenyament no universitari i que la legislació atorga als municipis.
COMPOSICIÓ
El Consell Escolar Municipal està integrat per representants dels diferents col·lectius relacionats amb el món educatiu: l’Ajuntament, mares i pares d'alumnes, professorat, els propis alumnes, directors/es dels centres públics, titulars de centres concertats, personal d’administració i serveis, centres municipals, escoles bressol, escoles d’adults, els Serveis Educatius del Departament d'Ensenyament, Serveis Socials d’Atenció Primària, Consells de Districte i entitats de lleure.
El Consell Escolar Municipal es compon de: President/a, Vicepresident/a, secretari/a i vocals.
Si voleu conèixer la composició del CEM i saber quins són els vostres representants, premeu aquí
Procés de renovació del CEM
Després de les eleccions als consells escolars de centre que es porten a terme a finals dels anys parells, el CEM també s'ha de renovar. Per fer-ho, es porta a terme un procés que intenta incentivar la participació dels diferents sectors i que es pot resumir així:
- s'informa als diferents sectors sobre les places que s'han de renovar i sobre la possibilitat de presentar candidatures
- un cop recollides les candidatures, s'informa a tots els membres de cada sector
- en un consell ordinari del centre dels mesos d'abril, maig o juny es realitza la votació
- escrutini dels vots al mes de juliol
- incorporació al primer plenari del curs següent
FUNCIONAMENT
El Consell funciona en Plens i en Comissió Permanent, encara que també es poden crear comissions per tractar temes específics:
- Ple
Al Ple del Consell Escolar Municipal correspon, entre d’altres atribucions, debatre i aprovar els informes i dictàmens, atendre les consultes que li faci l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament, aprovar la memòria del CEM, proposar la creació de comissions, demanar informació i elevar informes i propostes a l’Administració educativa.
- Convocatòria de les sessions
El règim de sessions està fixat en una sessió ordinària bimensual i altres extraordinàries que es puguin convocar si el tema ho requereix. Totes les sessions són convocades amb un mínim de 2 dies feiners d’antelació.
- Quòrum d'Assistència
El Ple del Consell queda constituït vàlidament amb l’assistència d’un terç del nombre legal dels seus membres, que no pot ser mai inferior a tres. Aquest quòrum s’ha de mantenir durant tota la sessió.
- Adopció d'acords
L’adopció d’acords s’ha de fer mitjançant votació ordinària, tret que el Ple acordi en algun cas concret la votació nominal o secreta.
Els acords s’han de prendre per majoria simple dels membres presents i en cas d’empat es farà una nova votació i si aquest persisteix decidirà el vot de qualitat del president.
En aquesta secció podeu trobar els temes que es debatran durant aquest curs al Consell Escolar Municipal i els què es van tractar en cursos anteriors.
CURS 2017-18
A la sessió plenària del dia 24 d'octubre del 2017 es va acordar la creació d'una comissió de seguiment de l'aplicació del Pla per l'equitat i l'èxit educatiu. Està previst que aquesta comissió es reuneixi a principi i a l'acabament de cada curs per analitzar i valorar el grau de realització de les accions previstes inicialment.
CURS 2016-17
Al plenari del mes de febrer del 2017 es va acordar la creació dues comissions de treball per abordar diversos aspectes:
- comissió sobre polítiques d'escolarització: fa uns mesos es va crear una comissió de treball per analitzar el Mapa Escolar que havia de proposar l'oferta educativa de la nostra ciutat fins a l'any 2026. Al mes de febrer la comissió ja havia realitzat l'anàlisi de les dades demogràfiques i de les places dels diferents nivells educatius i zones de la ciutat per valorar quina ha de ser l'oferta dels propers anys que doni resposta a la possible demanda.
A partir d'aquell moment es va voler fer un pas més enllà i es va proposar la creació d'una comissió que analitzés i proposés quines han de ser les polítiques educatives que han de portar-se a terme per garantir una escolarització equilibrada, valorar quin model de centre volem, si cal prioritzar o no l'itinerari pedagògic i d'altres qüestions que puguin incidir en una oferta educativa que doni resposta a totes les necessitats dels infants i joves de la ciutat.
- comissió sobre polítiques educatives: al mes de febrer estava elaborant un Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu per als propers anys i des del Consell Escolar Municipal es va voler participar en aquest procés i posar sobre la taula diversos aspectes que han de regir la política educativa de la nostra ciutat. S'estan recollint les aportacions de la comunitat educativa a través de medis molt diversos i un d'ells és el CEM, com a òrgan d'assessorament i consulta a nivell municipal.
CURS 2015-16
Elaboració del Mapa Escolar de Sabadell. Al plenari del mes de març de 2016 s'ha aprovat la creació d'una comissió de treball que elabori la proposta de Mapa escolar per als propers cursos.
Proposta d'elaboració d'un protocol sobre l'assetjament. Es va crear una comissió que va analitzar les diferents accions que s'estan portant a terme a nivell de ciutat en relació a l'assetjament i es va proposar un document que recull algunes recomanacions tant per als centres educatius com per a d'altres entitats on participin infants i joves. Si voleu consultar el document, cliqueu aquí.