2015
Hora: 9h
Lloc: c. del Sol, 1.
Assistents: Membres de la Comissió.
Reunió a porta tancada.
- Diari de Sabadell, 19 de novembre
- Sabadell fa un gir al Nadal amb més il·luminació i el record del passat tèxtil
- Carta oberta de Juli Fernàndez i Ferran Tarradellas: ‘La Unió Europea també es fa des de Sabadell’
- Aigües Sabadell es disculpa per carta als veïns afectats per les avaries del centre
- ‘Història de Sabadell’. L’impacte de la Primera Guerra Mundial (1914-1918)
EDUCACIÓ
CULTURA
- Homenatge a Joan Oliver (Pere Quart)
- Joan Oliver ‘Pere Quart’
- Més de 30 artistes homenatjaran Joan Oliver a La Faràndula
- Una trentena d’artistes participaran a l’homenatge a Joan Oliver a Sabadell
- L'actor sabadellenc Josep Julien conduirà l'acte de reconeixement a Joan Oliver
- Picap edita 'Encara som a la trinxera' amb cançons basades en poemes de Pere Quart
- Amplien les publicacions dels artistes sabadellencs a la Viquipèdia
- La música americana s’atura a Sabadell
- Duquende omple de flamenc el Teatre Principal
- Dani Jiménez clou la Setmana de la Ciència al Museu del Gas
- Amics de l'Òpera posa en escena l'espectacle Goyescas, d'Enric Granados
ACCIÓ SOCIAL
- La pobresa energètica mata
- La consellera Dolors Bassa visita el Servei d’Orientació i Acompanyament Familiar Ponts
- Dolors Bassa visita per primer cop el Servei d'Orientació i Acompanyament Familiar Ponts de Torre-romeu
- Afers Socials destina més de 300.678 euros al servei d'acompanyament familiar
- Opinión de Josep Asensio: ‘Criminales es poco’
- Gas Natural no se’n sortirà
- Pressió dels ajuntaments per aturar els talls de subministrament elèctric
- Més eines per castigar l’odi als pobres
SALUT
- Rates a la plaça del doctor Robert
- El solar de l'antic Euterpe podria ser l'origen de les rates que s'han localitzat al centre de Sabadell
- L'Ajuntament reforça el tractament de desratització als voltants de plaça Sant Roc
- L'Ajuntament de Sabadell no troba rastre de les rates que han aparegut al centre
- L'Ajuntament no troba rastre de les rates que aquests dies han aparegut al centre de Sabadell
- Tasques de recerca de rates al centre de Sabadell
- Municipis metropolitans valoren de manera desigual el nou model de finançament dels ambulatoris
- El Hospital Parc Taulí de Sabadell estrenará dos plantas en el servicio de urgencias en 2019
URBANISME I HABITATGE
- Estudiants d’arquitectura repensen el futur de Gràcia si es soterren les vies fins el castell de Can Feu
- Conviure amb les infraestructures
- “Volem obrir l’aeroport de Sabadell a la ciutat”
ESPAI PÚBLIC
- Les tanques de la Rambla Ibèria comencen a retirar-se demà a partir de les 8 del matí
- Aquest dilluns reobre la Rambla Ibèria
- Barcelona es proposa avançar cap al residu zero
- El TS condemna definitivament la Zona Hermètica
SOSTENIBILITAT
- Els col·legis de Sabadell se sumen a la Setmana Europea de Prevenció de Residus
- El PDECat demana a Fernàndez més control de la gestió de l’aigua
- L'Ajuntament de Sabadell ampliarà la boca d'una cinquantena de contenidors grocs en el marc d'una prova pilot
- “La lluita contra el canvi climàtic és irreversible”
- El vehicle elèctric avança a pedals
- Per una mobilitat neta
ECONOMIA
- Sabadell incrementa sus presupuestos un 10% para 2017
- L’oposició alerta: l’Ajuntament té “escasses” garanties del retorn dels quatre milions del Taulí
- El poder adquisitiu cau un 9% amb la crisi
SERVEIS CENTRALS
TRANSPARÈNCIA
- David Fernàndez, Simona Levi, Benet Salellas, Eulàlia Reguant… vídeo de la presentació de l’Atles de la corrucpió
- La Generalitat vetarà empreses que evadeixin impostos en paradisos fiscals
TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ
Marc conceptual
L'etapa d'Educació Infantil és una etapa amb caràcter plenament educatiu.
Des d'aquesta premissa les Escoles Bressol Municipals tenim com a objectiu contribuir al desenvolupament físic i motor, afectiu i emocional , social e intel·lectual dels infants proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d'aprenentatge.
Conscients també que la família esdeveniu el primer i més important context de desenvolupament per als infants i el pare i la mare els primer i principals educadors, les nostres escoles responen tant al dret dels infants a freqüentar contextos educatius que ampliïn i diversifiquin les experiències viscudes al context familiar com a les diferents necessitats de les famílies que requeriu aquest servei per a la conciliació de la vida laboral i familiar.
Per tal de respectar la responsabilitat fonamental de les mares i pares en aquesta etapa, les escoles bressol municipals cooperarem estretament amb les famílies vetllant per aconseguir el benestar integral de l'infant en tots els àmbits.
La intencionalitat educativa orientarà en aquesta etapa tots els moments, activitats i situacions que es desenvolupin als nostres centres. Les diferents propostes i experiències d'aprenentatge s'abordaran des d'un enfocament integrat i globalitzador.
Per nosaltres l'infant és el protagonista i participant actiu en la tasca conjunta que és l'educació i ha de ser considerat una persona amb drets i amb un gran potencial congnitiu.
Educar implica potenciar en cada infant totes les seves capacitats perquè progressin en el seu desenvolupament equilibrat i global.
Els nostres centres actuen també com a element afavoridor de l'equitat social que cerca equilibrar les possibles desigualtats dels infants derivades de les situacions familiars i/o de l'entorn més immediat.
El treball amb les famílies
Com ja hem avançat la família sou el primer context i el nucli bàsic de socialització de l'infant i per tant teniu un paper protagonista en el seu desenvolupament. Qualsevol forma d'atenció educativa a la petita infància ha de passar per considerar els pares i mares com a primers i principals educadors.
Per això a les escoles bressol municipals es dona molta importància i es potencia el treball de col·laboració mútua entre família i escola. Per part de l'escola bressol s'estableixen una sèrie de mecanismes que garanteixen la fluïdesa d'informació entre família i escola. Entre aquests mecanismes hi ha el contacte diari ja que la família entra a l'aula amb l'infant i s'estableix un primer contacte entre tutor/-a i família . A part d'aquesta comunicació diària, es treballa la col·laboració família-escola.
Alguns d'aquests mecanismes son:
- Entrevistes individuals
- Reunions plenàries d'inici de curs, acabat el període d'adaptació i final de curs.
- agenda, butxaca informativa i/o fulls informatius
A banda dels sistemes de traspàs d'informació a les escoles bressol hi ha un espai adaptat i acollidor a on les famílies podeu trobar tot un seguit de publicacions: articles, llibres,revistes que poden ser del seu interès.
A més hi ha tota una sèrie d'activitats tant per impulsar la participació de les famílies en algunes activitats a l'aula, com per fomentar la participació de les famílies en xerrades, tallers, hores del cafè, ... oferint un espai de formació, debat i diàleg.
El tractament de les necessitats educatives especials
Les Escoles bressol municipals afavorim la detecció precoç de necessitats educatives específiques i de les manifestacions evolutives que puguin indicar un risc de trastorn dels alumnes garantint així que es pugui actuar de manera més immediata.
Els infants amb necessitats educatives especials són aquells que presenten dificultats en el seu desenvolupament, i per tant requereixen d'actuacions protectores i compensadores al llarg del seu procés de creixement i aprenentatge. Pel que respecta a l'escola bressol municipal , aquestes actuacions es basen en la realització d'una programació individual adaptant les àrees del desenvolupament a la realitat dels infants.
S'estableixen també coordinacions periòdiques entre els diferents serveis i professionals que fan el seguiment dels infants : CDIAP, ONCE, CREDAV, ...