PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Nova edició de la desfilada anual de l’Escola Illa, amb els projectes finals de l’alumnat d’Estilisme d’Indumentària

La passarel·la “Dress Code 19.38” tindrà lloc demà divendres, al vespre, a Ca l’Estruch Nova edició de la desfilada anual de l’Escola Illa, amb els projectes finals de l’alumnat d’Estilisme d’Indumentària

La desfilada de l'Escola Illa és una activitat transversal del centre municipal sabadellenc, ja que hi participa alumnat i professorat, no només del departament d’Estilisme d’Indumentària sinó també dels altres dos cicles formatius que es poden cursar a l’Illa: Gràfica Publicitària i Il·lustració, que hi col·laboren com a models i hostes i en la realització de la gràfica i els vídeos de la passarel·la.

Així mateix, enguany es compta amb la col·laboració, com a perruquers i maquilladors, de l’alumnat de PFI de Perruqueria i Estètica i CFGM d’Estètica i bellesa de l’Institut Ribot i Serra.

Les col·leccions

  • Amnesia, d'Elena de Sola, una col·lecció inspirada en el festival Burnig Man que es celebra anualment a l'estat de Nevada (EUA). Vol transmetre màxima felicitat, l’apoderament de la dona i l’alliberament dels prejudicis imposats per la societat. S’hi presenten peces de bany amb peces exteriors combinables.
  • Consuelo, de Paula Moreno, és una proposta de roba per a la dona d’avui, que vol transmetre senzillesa, cura pels detalls i una certa nostàlgia pels temps passats. Inspirada amb totes les dones lluitadores al llarg de la història i, particularment, amb les avantpassades de la dissenyadora.
  • Revoluxia, de Carla Perales, on els colors dels anuncis de neó i les línies arquitectòniques dels edificis de Nova York són la inspiració per a uns dissenys trencadors, colorits i expressius que volen ser una contraposició al color negre.
  • Meztli, de Thais M’ballo, per inspirar-se parteix de les deesses de la mitologia maia: Ixtel deessa de la mort, i Ixtals, deessa de la vida, conjuntament amb una visió personal que juga amb la fantasia de la dissenyadora. Ambdues són el punt de partida per una col·lecció de línia prêt-à-porter, que vol que la dona es senti la persona més especial.
  • Capsula in V, d’Anna Luque, que s'inspira en el canvi climàtic, concretament en el desgel del pols i l’aprimament de la capa d’ozó. Presenta uns dissenys on les transparències, els vestits, els teixits lleugers i les obertures tenen protagonisme.
  • KJØNN, de la Pau Lloreta, que proposa una col·lecció sense gènere, d’inspiració minimalista i amb presència d'aires d’estils nòrdics, donant importància a les línies geomètriques i als estampats creats i realitzats per la dissenyadora.
  • Golden 90s, de Marta Bravo, és una col·lecció streetwear inspirada en el hip-hop dels anys 90 a Nova York, reivindicant la seva essència i la figura de la dona dins d’aquest estil. S’ha tingut en compte l’estil de vida i l’estètica d’aquells anys. La dissenyadora ha creat i realitzat els estampats de forma exclusiva per a aquestes peces.
  • Constant fight, de Mercè Gallego, és una col·lecció que vol reflectir els sentiments universals d’opressió, angoixa i esperança, a partir d’una obra d’art i de la interpretació personal de la dissenyadora. Utilitza teixits sintètics, línies treballades i estampats personalitzats amb missatges que fan referència a aquests sentiments.
  • Kintsukuroi, de Kimberly King, és un projecte inspirat en la tradició japonesa de reparar ceràmiques amb or, coneguda com “kintsugi” o “kintsukuroi”. La proposta vol ser una metàfora de la superació dels fets traumàtics de la infància i vol transmetre l’esperança a aquells que l’han perduda. Destaquen les línies contraposades i d’inspiració oriental.
  • Still Alive, de David de la Calle: les aus exòtiques en perill d’extinció són el punt de partida per una col·lecció de vestits de festa elegants i sensuals, que busquen la connexió entre aquestes espècies màgiques de la natura i el glamour de la passarel·la i el món de la moda.