PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Les escoles bressol municipals avancen en la coeducació, per afavorir una educació igualitària

L’Ajuntament ha posat en marxa un nou projecte de caràcter transversal per afavorir la coeducació i aprofundir en una educació que, des de ben petits, promogui la igualtat i eviti els models de discriminació per raó de gènere. La iniciativa tindrà com a primera acció la formació i la realització de sessions específiques de treball durant aquest curs, amb professionals de les escoles bressol municipals.

L’Ajuntament ha posat en marxa un nou projecte de caràcter transversal per afavorir la coeducació i aprofundir en una educació que, des de ben petits, promogui la igualtat i eviti els models de discriminació per raó de gènere. La iniciativa tindrà com a primera acció la formació i la realització de sessions específiques de treball durant aquest curs, amb professionals de les escoles bressol municipals.

D’aquesta manera, es vol afavorir la sensibilització en l’àmbit de la coeducació i alhora la reflexió per identificar els estereotips de caràcter sexista que poden acompanyar el fet educatiu i que la societat –potser sense ser-ne prou conscient– transmet als infants des que són nadons. Amb la formació adreçada als professionals de les escoles bressol, el que es vol és reforçar la feina amb les persones que treballen diàriament amb els infants més petits.

L’aposta per la coeducació es correspon plenament amb un dels principis orientadors del Pla per a l'Equitat i l'Èxit Educatiu, sobre el reconeixement de les diversitats i de la perspectiva de gènere. De fet, el Pla té un clar posicionament antisexista i de lluita contra qualsevol tipus d’actitud o acció discriminatòria.

Evitar els estereotips sexistes en la selecció de jocs i joguines

Així mateix, en el marc de les Festes de Nadal, l’Ajuntament de Sabadell recorda a la ciutadania la necessitat d’evitar els rols sexistes que encasellen nens i nenes, en la selecció de jocs i joguines. I és que els jocs i joguines constitueixen un instrument fonamental en el creixement i formació dels infants. Així, poden contribuir tant a una educació igualitària com també a transmetre prejudicis i actituds discriminatòries. És per això que, des de l’Ajuntament es fa una crida perquè la ciutadania sigui especialment curosa alhora d’escollir o regalar joguines.