PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

AL CIUTAT I ESCOLA PARLEM DE... RELATA: Concurs de Contes sobre la discapacitat intel·lectual

Amb l’objectiu de contribuir al coneixement de la Síndrome de Down i trencar els estereotips preconcebuts vers aquest col·lectiu, un dels nous membres del Consell d’Entitats Ciutat i Escola, Andi Down Sabadell, ofereix als centres educatius l’activitat Relata: Concurs de Contes sobre la discapacitat intel·lectual. La proposta s’adreça a alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària i comprèn un taller de sensibilització, després del qual els infants han d’elaborar un conte sobre la discapacitat intel·lectual.

Amb l’objectiu de contribuir al coneixement de la Síndrome de Down i trencar els estereotips preconcebuts vers aquest col·lectiu, un dels nous membres del Consell d’Entitats Ciutat i Escola, Andi Down Sabadell, ofereix als centres educatius l’activitat Relata: Concurs de Contes sobre la discapacitat intel·lectual. La proposta s’adreça a alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària i comprèn un taller de sensibilització, després del qual els infants han d’elaborar un conte sobre la discapacitat intel·lectual.

Durant el taller, d’hora i mitja de durada a càrrec de professionals i voluntaris d’Andi, els nens i nenes participen en un joc que els permet reflexionar i debatre. Així mateix, es projecta material audiovisual i es porta a terme un taller vivencial, on l’alumnat experimenta en primer persona algunes de les dificultats amb què es troben les persones amb Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual.

A partir del taller, s’aclareixen dubtes i surten idees perquè els infants escriguin els contes que després es presentaran al concurs. El lliurament de premis del certamen es portarà a terme al maig.

Amb l’activitat, es vol contribuir al canvi de paradigma i de mirada ver les persones amb Síndrome de Down, coneixent millor les seves capacitats, inquietuds, motivacions i altres aspectes. Al mateix temps, l’alumnat treballa competències educatives com la comunicativa lingüística i audiovisual, la d'autonomia i iniciativa personal i la competència social i ciutadana.

Més informació