L’Institut Jonqueres participa en un programa que reforça les competències lingüístiques per afavorir l’èxit educatiu

Amb la iniciativa, es faciliten eines i recursos per a la comprensió lectora, fomentant alhora la lectura, l’escriptura i també la comunicació oral i potenciant la pròpia creació com a metodologia d’aprenentatge. Tot plegat fomentant la participació de tot l’alumnat com protagonista de l’acció educativa i promovent la corresponsabilitat entre els diversos agents educatius: l’institut i l’Ajuntament però també agents i equipaments del territori, en aquest cas la Biblioteca del Nord, que col·labora en el projecte.
Durant el curs, a banda l’estudi i tasca feta pels alumnes amb el suport i acompanyament dels docents, es porten a terme diferents accions per assessorar els nois i noies en el seu procés d’anàlisi i creació. Entre les propostes, a finals de gener l’alumnat va visitar l’Ajuntament i altres espais del centre històric de la ciutat, per reforçar o ampliar els seus coneixements sobre el municipi. I aquesta setmana han visitat la Biblioteca de Catalunya.
En el marc del projecte els nois i noies fan activitats relacionades amb els diversos registres lingüístics i gèneres literaris, de contextualització de textos i autors treballats, de suport al seu procés creatiu i també de preparació per presentar la seva obra, que es portarà a terme en el marc d’un acte cap a finals de curs.