PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La Carta de Serveis de la Policia municipal, un pas més en l’aposta per un servei de proximitat amb la ciutadania

Estableix els compromisos del cos pel que fa a la policia de proximitat, la policia de trànsit, la policia assistencial i el personal administratiu La Carta de Serveis de la Policia municipal, un pas més en l’aposta per un servei de proximitat amb la ciutadania

La voluntat del Govern, tal com defineixi el document, és que la Policia municipal sigui un servei proper i de qualitat que integri polítiques proactives de treball eficient i de proximitat amb la ciutadania.

A la carta es regulen els serveis del cos pel que fa a la policia de proximitat, la policia de trànsit, la policia assistencial i el personal administratiu. Marca els compromisos del cos d’acord amb uns indicadors establerts, concreta les vies de reclamació i els canals de participació, així com els drets i deures dels ciutadans i ciutadanes vers el cos policial.

Així, el model de policia de proximitat s’entén que és el més adient per desenvolupar estratègies de serveis eficaces i d’acord amb les necessitats de la ciutadania i regula els serveis de patrullatge, l’elaboració de diligències i gestió de denúncies, les campanyes informatives de prevenció i la mediació en cas de conflictes veïnals.

En el cas del model de policia de trànsit, estableix les tasques referents a l’ordenació i regulació del trànsit, com també la intervenció i assistència en el cas d’accidents.

El model de policia assistencial regula els serveis que s’ofereixen per protegir els drets dels ciutadans i ciutadanes, la detecció, l’auxili i la col·laboració en la resolució, assessorament i canalització de conflictes. Pel que fa al personal administratiu, ha de vetllar pel compliment dels reglaments, les ordenances i tota la normativa legal per afavorir la convivència i el manteniment de la qualitat de vida de la població.

La importància d’aquest document és que, a més de definir el servei, estableix uns indicadors per valorar, la celeritat i la tardança en l’atenció a qualsevol tipus d’accident, la coordinació amb els altres cossos de seguretat, l’assessorament preventiu i atenció a víctimes de violència, la presentació de denúncies i sol·licituds dels ciutadans i la promoció i formació en educació viària, amb l’objectiu d’avaluar un bon servei de cara a la ciutadania i posar-hi mesures correctores en el cas que sigui necessari.

Cartes de serveis

L’Ajuntament de Sabadell ha aprovat, des del desembre de 2016, un total de 17 cartes de serveis. Es tracta de documents públics i accessibles per mitjà dels quals s’informa sobre els serveis que el consistori presta a la ciutadania, la forma de prestar-los i els compromisos de qualitat que es compromet a complir. Les cartes també inclouen la forma de participació de l’usuari.

La nova llei de Transparència estableix que les institucions han de garantir que els serveis de la seva competència es presentin en unes condicions mínimes de qualitat, i ha d’incloure cartes de serveis en el marc regulador dels serveis públics bàsics.