PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Altres gèneres, altres formats

Lectures viatgeres (Biblioteca dels Safareigs)

Viatges transformadors.
Sessions el primer dijous de cada mes, a les 19 h
Coordinació: Enric Soler

Una dita ben viatgera assegura que un viatge "o és transformador, o no és viatge!". Poc o molt, els viatges ens canvien i ens enriqueixen, i d'aquí aquesta transformació; però aquest club de lectura està organitzat al voltant de literatures viatgeres (de ficció i de no-ficció) que han canviat completament els personatges protagonistes de les mateixes i els han conduït cap a indrets indòmits de la seva pròpia personalitat.

Llegirem, entre d’altres:

  • El noi silvestre, de Paolo Cognetti
  • Hacia rutas salvajes, de Jon Krakauer
  • Salvatge: un viatge de retrobament pel sender de la cresta del Pacífic, de Cheryl Strayed

Que el cinema t'acompanyi (Biblioteca del Sud) ***NOU***

Sessions el segon dijous de cada mes, a les 18.30 h
Coordinació: Anna Cabeza

La Biblioteca del Sud es posa al servei del setè art amb un club en què es comentaran tant clàssics com films produïts recentment. L’experiència cinematogràfica s’enriqueix i creix quan es pot compartir. Si a tot això hi afegim que hi ha moltes lectures que s’hi vinculen, ja tenim l’híbrid perfecte entre club de lectura i club de cinema. És, com es deia a El Padrino, “una oferta que no podràs refusar”.

Veurem, entre d’altres:

  • Adaptation, dirigida per Spike Jonze (2002)
  • La ciudad desnuda, dirigida per Jules Dassin (1948)
  • Sonata de otoño, dirigida per Ingmar Bergman (1978)

Llegir el teatre (Biblioteca de Can Puiggener)

Sessions el 10 de febrer, 14 d’abril i 9 de juny a les 16.30 h
Coordinació: Enric López

A cada trobada, compartirem les nostres impressions sobre un text teatral proposat a la sessió anterior. Sempre seran obres programades al calendari del Teatre Nacional de Catalunya, que enguany celebra la seva 12a edició.

Llegirem, entre d’altres:

  • Massa brillant, d’Oriol Puig Grau
  • L’aranya: drama en tres actes, d’Àngel Guimerà
  • Marie la roja…, de Rosa Maria Arquimbau

Quimèric: fantàstic, terror i ciència-ficció (Biblioteca Vapor Badia)

Sessions el quart dissabte de cada mes, a les 12 h
Coordinació: Karen Madrid i Marina Tubella

Us proposem un viatge a altres universos on les realitats alternatives no tenen límits, a través de les creacions de gènere fantàstic, de terror i de ciència-ficció.

Llegirem, entre d'altres:

  • Drácula, de Bram Stoker
  • L’home dels ulls compostos, de Wu Ming-yi
  • Cómo vender una casa encantada, de Grady Hendrix

Club de Ciència-ficció (Biblioteca Vapor Badia)

Sessions el segon dissabte de cada mes, a les 12 h
Coordinació: Francisco Cabello

Des de temps immemorials, la humanitat ha estat mirant les estrelles i somiant, però fa pocs segles que vam començar a convertir aquests somnis en ficció. I quins somnis més notables són: mons llunyans, criatures sobrenaturals, universos paral·lels, intel·ligència artificial i molt més. Avui, aquests somnis els anomenem ciència ficció. La ciència ficció és un gènere multimèdia extens i lucratiu amb innombrables subgèneres, com ara la ficció distòpica, la ficció postapocalíptica i la ficció climàtica La ciència ficció treu el millor de la nostra imaginació i evoca una sensació de meravella, però també inspira un esperit de qüestionament. A través dels temes perdurables de la ciència ficció, podem examinar el context cultural i les qüestions ètiques del nostre temps. Les nostres obres preferides del gènere compleixen aquesta promesa.

Llegirem, entre d'altres:

  • Los empleados, d’Olga Ravn
  • La mujer del viajero en el tiempo, d’Audrey Niffenegger
  • Estructures profundes, de Jair Dominguez

L'experiència de la poesia (Biblioteca Vapor Badia)

Sessions el segon dimecres de cada mes, a les 19 h
Coordinació: Joan Calsina

Us proposem una lectura propera i estimulant de diversos reculls de poesia catalana recent. Des d’una perspectiva desenfadada però també rigorosa, ens aproximarem a alguns dels poemaris més memorables que s’han publicat en les darreres dècades.

Es tracta d’una activitat adreçada tant a lectors habituals de poesia com a tots aquells que, per primera vegada, decideixin capbussar-s’hi.

Novel·la gràfica i còmic (Biblioteca Vapor Badia)

Sessions el primer dimarts de cada mes, a les 19 h
Coordinació: Col·lectiu Mijuro

Un espai d'aficionats a les vinyetes. Llegim còmics clàssics i actuals. Novel·les gràfiques i manga. No li tanquem la porta a cap època ni gènere. El Club de lectura de Còmic és un espai intergeneracional per gaudir en comú del còmic!

Llegirem, entre d’altres:

  • Hierba, de Keum Suk Gendry-Kim
  • El cuerpo de Cristo, de Bea Lema
  • Adeu, Birkenau, de Cesc, Efa i Roger

Llegir el teatre (Biblioteca dels Safareigs) *Presincripció al setembre 2025

Sessions el segon dimecres de cada mes, a les 19 h (d'octubre a juny)
Coordinació: Cristina Figueras
Organitzat en col·laboració amb el Grup de Teatre Centre Sant Vicenç
Hi col·laboren: Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i Teatre Nacional de Catalunya

Un espai de trobada per als amants del teatre i les arts escèniques. Es treballaran alguns dels principals textos que es podran veure al Teatre Nacional de Catalunya, i d’altres als teatres de la nostra ciutat al llarg de la temporada. Aquest any es commemora la 13a edició de Llegir el Teatre programada pel TNC.

Llegirem, entre d’altres:

  • Carn humana, de Josep Julien.
  • Boira, de Lluïsa Cunillé.
  • La corona d'espines, de Josep Maria de Sagarra.