S’activa un número de telèfon únic per contactar amb els serveis socials municipals

Amb la mesura s’unifiquen en un sol número els diversos telèfons de contacte o vies d’accés que hi havia fins ara, simplificant i facilitant que els ciutadans i ciutadanes puguin contactar amb els serveis d’Acció Social. Així, s’hi podran adreçar persones amb problemàtiques o consultes molt diverses: des de situacions de vulnerabilitat fins a problemes amb l’habitatge i drets energètics com també situacions relacionades amb infància i adolescència, dependència o discapacitat, entre altres.
Tal com ha explicat el regidor d’Acció Social i Habitatge, Eloi Cortés,
“hem reorganitzat l’estructura d’Acció Social per tal de fer un millor seguiment especialitzat com també per donar una millor acollida als nous usuaris i usuàries. Amb el nou telèfon unificat, fem un nou pas endavant, generant una porta d’entrada clara a la ciutadania. Amb la centraleta, l’objectiu és clarificar l’accés al sistema, tenint en compte que en els darrers temps hi ha hagut canvis en l’estructura del Servei i canvis d’ubicació, i alhora facilitar la tasca dels professionals”.
Amb el nou telèfon, s’estalvien al ciutadà temps i recursos i es garanteix que la seva petició o demanda arribi des d’un principi a la unitat d’atenció o suport correcta. Així mateix, el nou sistema afavoreix l’eficiència en la gestió d’Acció Social en tots els seus àmbits d’actuació.
Horari
L’horari d’atenció de la nova centraleta serà de dilluns a divendres de 8.30 a 15.00h, i els dilluns i dijous també en horari de tarda, de 16.00 a 18.30 h.
En cas que es requereixi una atenció d’urgència, es podrà continuar contactant amb el SUES (93 726 47 00) o amb Policia Municipal (900 112 092).
El nou servei de telèfon únic és un pas més en l’adaptació de les estructures i funcionament municipals a les necessitats de la ciutadania per reduir les desigualtats i avançar en cohesió social.