PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L’Ajuntament renova amb la Generalitat el conveni del programa de Mediació per al lloguer social

L’objectiu és mobilitzar pisos buits i incrementar l’oferta d’habitatge a preu assequible L’Ajuntament renova amb la Generalitat el conveni del programa de Mediació per al lloguer social

Un dels objectius d’aquest acord és incrementar l’oferta de lloguer a preus moderats i atendre així la població amb ingressos més baixos, donant suport i coordinant les borses d’habitatge per al lloguer social local. Durant la vigència de l’acord, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya aportarà a l’Ajuntament 75.000 euros per fer front al servei. En aquests moments, Sabadell compta amb 92 habitatges a la borsa de mediació.

L’empresa Vimusa és l’encarregada de gestionar aquests habitatges. Entre els avantatges que ofereix als propietaris figura l’assessorament jurídic i tècnic, la redacció del contracte d’arrendament i el servei de mediació en cas de conflictes entre l’inquilí i el propietari, a més d’una major seguretat i professionalitat. L’empresa municipal, a més, es qui selecciona el llogater en funció de les seves característiques.

Per participar al programa cal disposar d’un habitatge lliure d’ocupants, tenir vigent la cèdula d’habitabilitat i el certificat energètic i que l’habitatge estigui en bones condicions per entrar-hi a viure.

Qualsevol ciutadà interessat i que estigui inscrit al registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial pot ser inquilí d’un d’aquests pisos. Per incorporar un  habitatge a les borses d’habitatges de lloguer social cal adreçar-se a les oficines de Vimusa. També es pot demanar cita prèvia.