PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

A fons: Alumnes de l’Institut Jonqueres analitzen l’obra de quatre autores catalanes dins un projecte de reforç de llengua i per l’èxit educatiu

Uns 85 alumnes (quatre grups) de segon d’ESO de l’Institut Jonqueres estudiaran durant aquest curs l’obra de quatre autores catalanes dins un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i que, a Sabadell, es coordina des de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament. La iniciativa, sota el nom de Lletra a Lletra fem municipi i que s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn, té com a objectiu reforçar les competències lingüístiques dels nois i noies --fonamentals per l’assoliment de l’èxit educatiu--, potenciant alhora la coresponsabilitat de diferents agents en tot el procés: Ajuntament i centre educatiu però també agents i equipaments del territori, en aquest cas la Biblioteca del Nord.

Uns 85 alumnes (quatre grups) de segon d’ESO de l’Institut Jonqueres estudiaran durant aquest curs l’obra de quatre autores catalanes dins un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i que, a Sabadell, es coordina des de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament. La iniciativa, sota el nom de Lletra a Lletra fem municipi i que s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn, té com a objectiu reforçar les competències lingüístiques dels nois i noies --fonamentals per l’assoliment de l’èxit educatiu--, potenciant alhora la coresponsabilitat de diferents agents en tot el procés: Ajuntament i centre educatiu però també agents i equipaments del territori, en aquest cas la Biblioteca del Nord.

L’Institut Jonqueres és l’únic centre de Sabadell que aquest curs participa en el projecte. En el marc de l’activitat, l’alumnat estudiarà l’obra, vida i moment històric de les autores Lola Anglada, Mercè Rodoreda, Joana Raspall i Maria Barbal. En el cas de Sabadell, els nois i noies han escollit treballar a partir del còmic i cadascun dels quatres grups realitzarà un treball sobre una de les escriptores, que presentaran al març o abril de l’any vinent.

Per iniciar el projecte, al mes d’octubre dos especialistes van donar eines als alumnes per iniciar el seu estudi i es va celebrar una sessió amb responsables municipals i de la Biblioteca del Nord, en la qual se’ls va ampliar la informació i se’ls van explicar els recursos que l’equipament bibliotecari els pot oferir.

Durant el curs s’aniran portant a terme diferents accions que culminaran amb un acte al propi Institut i una exposició sobre els còmics elaborats. La proposta inclou també una visita a la Biblioteca de Catalunya i la Biblioteca del Nord treballa en l’organització d’un taller de còmic per apropar els alumnes a les tècniques necessàries per desenvolupar el seu procés creatiu.

Amb projectes com el Lletra a Lletra fem municipi, i a partir d’un treball col·lectiu, es promociona la lectura i la comprensió lectora com un instrument d’aprenentatge que permet un millor accés a la informació i al coneixement. Alhora però es potencia la lectura com a activitat d’oci i d’enriquiment personal i com a eina de comunicació que pot afavorir també les capacitats socials.