PROJECTES D’ESCOLA -- La Bebeteca, un espai de somnis i il·lusions
Ara fa tres cursos que l'escola bressol municipal (CEIF) Arraona va decidir crear un nou espai que fos compartit amb les famílies. Un lloc acollidor i atractiu on estimular el llenguatge oral, la creativitat i la imaginació dels mes petits, convertint els contes i llibres en objectes quotidians i companys de jocs. Així va néixer la Bebeteca del centre.
Ara fa tres cursos que l'escola bressol municipal (CEIF) Arraona va decidir crear un nou espai que fos compartit amb les famílies. Un lloc acollidor i atractiu on estimular el llenguatge oral, la creativitat i la imaginació dels mes petits, convertint els contes i llibres en objectes quotidians i companys de jocs. Així va néixer la Bebeteca del centre.
En el procès de creació, es va comptar amb la visita i l’assessorament de la Mercè Escardó, escriptora i blibliotecària, fundadora i directora de la Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa de Parets del Vallès. Un cop en funcionament i cada mes de setembre, al començar el curs, l'escola bressol fa un carnet a cada infant perquè pugui escollir un conte, llibre, CD de música i/o article de interès i emportar-se’l a casa una setmana. Els contes i llibres estan classificats per edats, continguts i temàtiques. També hi ha bibliografia per acompanyar, assessorar i orientar les famílies en la etapa evolutiva dels seus fills i filles i classificats per temes d’interès en l’etapa educativa de 0-3 anys.
La Bebeteca és un espai pensat sobretot per afavorir i potenciar el vincle d’afecte entre l’infant i la seva família. Està oberta al llarg de la jornada escolar en diferents moments del dia, perquè les famílies puguin entrar, passar una bona estona i utilitzar el servei de préstec segons el seu interès. Tot plegat amb l'assessorament d'una educadora que les acompanya i assessora en aquest procés. Dins la programació de l'escola bressol, també està contemplada la visita a la Bebeteca amb els infants per explicar contes, representar titelles i espectacles teatrals, tot oferint la possibilitat als nens i nenes d’accedir al món de la imaginació i la màgia. D'aquesta manera es crea un ambient estimulant i ordenat, que propicia l’ús autònom d'aquest recurs per part dels infants i on els contes estan al seu abast, accessibles, visibles i conformant una atmosfera relaxada, acompanyada de música.