PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La Policia Municipal es reorganitzarà i es dotarà de més recursos per donar un millor servei a la població

El Ple d’abril porta a aprovació el Pla Director del cos La Policia Municipal es reorganitzarà i es dotarà de més recursos per donar un millor servei a la població

El Pla Director incorpora el projecte de creixement de la plantilla de la Policia Municipal, iniciat el 2016, que té l’objectiu de comptar a partir del 2022 amb una plantilla de 275 agents (el 2016 comptava amb 220 i actualment amb 235 efectius). L’ampliació de la plantilla sumada a les substitucions per jubilacions previstes fins al 2025 comportarà la incorporació de 125 agents nous.

Nova estructura

El creixement dels recursos humans, sumat a l’increment de recursos materials, és un dels pilars bàsics per a la reorganització del cos prevista al document, amb l’objectiu d’aconseguir un perfil del cos proper i empàtic en les relacions amb el ciutadà, que s’anticipi als esdeveniments en comptes de reaccionar i que actuï amb més eficàcia.

L’estructura proposada en el document reorganitza el cos en cinc grans divisions:

  • Vigilància del Territori: garanteix la vigilància continuada mitjançant el sistema de patrulla les 24 hores i inclou els àmbits de seguretat ciutadana, trànsit i mobilitat, medi ambient.
  • Inspecció i Investigació: fa tasques d’inspecció (llicències, esdeveniments públics, etc.) i investigació especialitzada i d’atenció al públic per formular denúncies o atestats de trànsit. També en forma part el Servei d’Atenció a la Víctima de violència masclista. Com l’anterior, és un servei continuat les 24 hores, amb el sistema habitual de patrulla.
  • Atenció als Districtes: pensat per garantir una resposta immediata, és un servei de matí i de tarda, que es fa en patrulla individual (scooter o caminant) i que recorre tots els barris de la ciutat. És l’eix central del servei de Policia, ja que farà, entre altres, tasques de prevenció d’inseguretat; detecció d’anomalies en relació amb les ordenances o fets delictius; protecció escolar i regulació del trànsit; recepció de queixes i inquietuds de la població i proporció d’informació, actuant com la imatge de l’Ajuntament al barri. Requerirà per part dels agents un alt grau de coneixement de les problemàtiques de cada zona i la població i millorarà el contacte policia-veïnat. Presenta quatre unitats: Policia Comunitària, Relacions amb la Comunitat, Educació Viària i Tasques Operatives.
  • Planificació, Qualitat i Suport: farà tasques de planificació de serveis i suport logístic, anàlisi estadístic informes i control de qualitat dels serveis.
  • Gestió Administrativa i Econòmica.

Un dels factors a tenir en compte per a la millora del servei i l’assoliment dels nous objectius - i que es durà de forma prioritària - serà la posta en marxa d’un Pla de Formació i Pla de Carrera Professional de la plantilla.

Recursos materials

Tan important com l’increment de personal per a dur a terme els objectius establerts al Pla i la reorganització del servei és la dotació de més recursos materials i tècnics. El document preveu a tal efecte incrementar el parc de vehicles i, així, passar de 10 vehicles patrulla al 2018 a 15 al 2022; de les 10 motocicletes actuals, a les 15 previstes i de 22 motocicletes de proximitat, passar a tenir 40 al 2022. També s’estableix un important augment dels dispositius de comunicació per ràdio, tant per a vehicles com per a agents, així com l’adquisició de més armament, motivat per l’augment de la plantilla.

La reorganització de la Policia implicarà també una actuació a la Prefectura, a l’edifici de Cal Marcet. Es fa necessària una nova adaptació dels espais interns i externs, per facilitar la tasca de gestió interna de la Policia i alhora dotar-se d’àmbits de relació externa adequats per a cada tipus de servei i de persones usuàries. Les obres tindran un cost aproximat de 480.000 euros i suposarà invertir una xifra similar en la renovació i ampliació de mobiliari, material tècnic, equips informàtics, etc.

L’aplicació del Pla Director de la Policia Municipal es farà progressivament i de forma paral·lela i complementària amb el desenvolupament dels plans Locals de Seguretat i de Seguretat Viària.