PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Comença la temporada de música de cambra d’aquest trimestre

Inclou un concert sobre el món de Clara Schumann, un sobre la música de la Colla de Sabadell i una òpera de Cocteau i Poulenc Comença la temporada de música de cambra d’aquest trimestre

El 18 d'octubre tindrà lloc el concert El món de Clara Schumann, amb Josep M. Almiron, piano; Aberto Reguera, violí, i David Bonet, trompa. Una ocasió per celebrar el bicentenari del naixement de Clara Schumann i per conèixer dos dels seus romanços per a violí i piano. Aquestes peces estan imbuïdes del lirisme i l’esperit poètic que impregna tota l’obra de Schumann, un dels grans talents romàntics del segle XIX. La pianista i compositora alemanya, nascuda com a Clara Wieck, va ser obligada a deixar de compondre quan es va casar amb Robert Schumann.

Tot i això, els anys no han fet més que demostrar el seu gran talent i sensibilitat musical. Les dues peces de Schumann seran interpretades pel duet Almirón - Reguera, i el programa es tancarà amb una de les obres mestres de la música de cambra del Romanticisme: el trio per a trompa en mi bemoll de Johannes Brahms, que comptarà amb la interpretació de David Bonet.

El segon concert serà el 8 de novembre i duu per títol La música de la Colla de Sabadell. L’interpretaran Isabel Moreno, flauta, i Carles Marigó, piano, solistes de l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), acompanyats per Enric López, narrador.

La proposta forma parts dels actes de commemoració del Centenari de la Colla de Sabadell i combina la narració d’articles publicats al Diari de Sabadell durant els anys 1920 amb partitures dels compositors de musica francesa reivindicats per l’Associació de Música de Sabadell, una entitat impulsada, entre altres, pels membres de la Colla. Interpretaran, entre altres, peces de Claude Debussy, Erik Satie, Gabriel Fauré o Frederic Mompou.

El tercer concert serà el 13 de desembre i es titula La veu humana. Es tracta d’una de les òperes cabdals del segle XX. Basada en el text de Jean Cocteau i amb música de Francis Poulenc, aquesta és la versió operística d’un monòleg teatral per a actriu i telèfon. Ara ens arriba per primera vegada en català, dirigida per Marc Rosich, dramaturg i fundador d’Òpera de Butxaca, protagonitzada per la mezzosoprano Marta Valero acompanyada al piano per Guillem Martí.