PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Superdivendres de cicles curatorials, a Ca l’Estruch

Serà el divendres 28 de maig, amb Alexandra Lauda, Valentina Alvarado i Carlos Vásquez Superdivendres de cicles curatorials, a Ca l’Estruch

La curadora d'art Alexandra Laudo parlarà de les seves conferències performatives: An intellectual history of the clock i How to observe a nocturnal sky, com també sobre la possibilitat d'experimentar amb la performativitat i la literatura com a eines curatorials.

Laudo és comissària independent i membre fundadora de la plataforma Heroïnes de la Cultura. Participa en el programa de recerca curadorial CuratorLab i ha comissariat les dues darreres edicions del programa de performance art de la fira d'art contemporani Swab de Barcelona, entre altres projectes per a CaixaForum o la Fundació Miró.

Pel que fa a Panacronismos I, de Valentina Alvarado i Carlos Vásquez, es tracta d’una proposta que té lloc dins del projecte “Dissonants”, que és possible gràcies a la col·laboració de l’Escola Superior de Disseny (ESDi).

Valentina Alvarado elabora discursos vinculats a la memòria i la identitat desplegada en geografies inacabades, a partir de la hibridació de diversos llenguatges plàstics. Carlos Vásquez és artista i investigador. Utilitza el cinema i la fotografia com a mitjans per a establir constants correspondències entre la pràctica artística, les ciències socials, l'analògic i el digital. A Paracronismos I articulen un recorregut des del geològic a l'industrial, presentant a través del material d'arxiu fílmic la dualitat entre naturalesa i cultura.

“Dissonants” és un projecte en el qual s'exploren múltiples percepcions sensorials que defineixen les diferents realitats, tant temporals com espacials i virtuals, entre les que fluctuen els nostres cossos. L'acció efímera i el seu registre permanent o el context actual i el virtual, són alguns exemples de noves relacions d'esdevenir en una societat intervinguda per la tecnologia. Mitjançant exercicis performatius, el cicle proposa un discurs plural on es qüestionen les polítiques d'aquestes relacions.