PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Es posa en marxa una iniciativa per facilitar que els comerços de Sabadell facin una atenció preferent a col·lectius amb necessitats especials

Els establiments que s’hi adhereixin col·locaran un distintiu a l’entrada Es posa en marxa una iniciativa per facilitar que els comerços de Sabadell facin una atenció preferent a col·lectius amb necessitats especials

La targeta “Cuida’m” és un distintiu del departament de Salut destinat a persones que pateixen alguna patologia i tenen diagnòstics com demència, dany cerebral amb trastorn de conducta, discapacitat intel·lectual o trastorn de l’espectre autista, entre d’altres. El seu objectiu és millorar l’atenció que reben aquests ciutadans i ciutadanes, amb un tracte més personalitzat, ja que es tracta de persones d’alta fragilitat relacional.

En aquest marc, els adhesius que es posaran a l’abast de les botigues tenen la imatge de la targeta sanitària “Cuida’m” i es facilitaran de manera gratuïta als comerços que hi estiguin interessats. Només han de posar-se en contacte amb la seva associació de comerciants per passar a recollir el distintiu o amb el Servei de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Sabadell.

Avui, durant la presentació de la iniciativa, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha volgut agrair a l’associació Movimiento Azul “que hagin posat aquesta necessitat a l’agenda i també als comerciants de Sabadell la seva sensibilitat. De fet –ha dit Farrés— aquesta és una característica dels comerços de la ciutat: la cura, la proximitat i, quan hi ha una necessitat, les ganes de donar-hi resposta”.

L’alcaldessa ha destacat, així mateix, que amb aquest projecte “es col·labora amb les entitats, amb el teixit comercial i es contribueix  a sensibilitzar el conjunt de la població” sobre la situació dels diversos col·lectius.

Dur a terme aquesta iniciativa inclusiva i social en l’àmbit del comerç pot facilitar les tasques quotidianes d’aquests ciutadans i ciutadanes a l’hora d’anar a comprar, tot assegurant una comunicació més fluida i precisa.

Més informació