PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

El Servei de Mediació Comunitària es presenta als mercats de la ciutat amb motiu del Dia Europeu de la Mediació

El Servei de Mediació Comunitària es presenta als mercats de la ciutat amb motiu del Dia Europeu de la Mediació

Per això, al llarg d’aquesta setmana, als matins, de 10.30 a 12.30 h, aquest servei municipal muntarà una carpa informativa a diferents punts de la ciutat. Avui dilluns s’instal·larà al Mercat Central, dimarts al mercat ambulant de la Creu Alta, dijous al mercat ambulant de Campoamor i divendres al Passeig de la Plaça Major.

El mateix Mercat Central ha acollit avui la presentació de les activitats. La tinenta d’alcaldessa de Participació, Marta Morell, ha destacat la importància de campanyes com aquesta:

“És important que fem visible la mediació i és clau estar al carrer per explicar i difondre serveis essencials com aquest. La mediació és un diàleg entre parts inicialment confrontades i que poden arribar a acords. La persona mediadora escolta les dues parts i ajuda en la resolució del conflicte”.

L’any 2005, Sabadell va ser un dels municipis pioners en oferir la mediació a la ciutadania com a servei públic municipal. Disset anys després, la mediació és una eina consolidada i puntal per a l’enfortiment de la convivència i la cohesió social a la ciutat.

La mediació és una metodologia de resolució pacífica de conflictes on les parts, de forma voluntària, seuen a parlar per mirar de trobar una solució conjunta al seu problema amb l’ajuda de la persona mediadora. Quan els conflictes s'afronten de forma constructiva suposen una oportunitat de canvi i de creixement cap a una millor convivència.

Dades del servei 2022

Al llarg de l’any 2022, el Servei de Mediació ha atès un total de 714 persones. S’han rebut 213 sol·licituds, de les quals el 76% ha evolucionat cap a un resultat favorable i els acords han beneficiat 3.988 persones.

Majoritàriament el Servei de Mediació atén problemàtiques que es donen a l’àmbit veïnal com ara els sorolls (85%); les molèsties ocasionades per animals de companyia (10%); les humitats (6,2%) o les dificultats de relació entre el veïnat (12,5 %). A més a més, també pot atendre qualsevol problemàtica susceptible de ser resolta a través d’un acord entre les parts. Així, per exemple, un 11% de les sol·licituds es refereixen a problemàtiques de l’àmbit familiar i un 2,8% son de l’àmbit escolar.

D’altra banda, si bé una bona part de les sol·licituds arriben al servei per derivació d’altres serveis municipals com ara Policia Municipal, les oficines del Sabadell Atenció Ciutadana, Acció Social o a través de la derivació de professionals externs a l’Ajuntament (administradors de finques, advocats, entitats...), l’any 2022 el 42% de les sol·licituds han estat presentades directament per la ciutadania, el que significa un major coneixement d’aquesta metodologia.

Mes enllà dels casos de mediació, al llarg de l’any el Servei municipal ha impulsat també tot un seguit d’accions formatives i divulgatives en format tallers, adreçades tant a infants i joves com a personal docent i directiu dels centres educatius i orientades a difondre la mediació i la resolució pacífica dels conflictes. En total, s’han realitzat un total de 26 accions educatives en les que hi han participat 705 persones.

Més informació: web.sabadell.cat/mediació

imatge mediació