PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Entra en funcionament la Bústia Ètica i de Bon Govern per a la ciutadania i personal municipal

Servirà per comunicar conductes que puguin resultar contràries al dret, els principis o regles ètiques i de bon govern Entra en funcionament la Bústia Ètica i de Bon Govern per a la ciutadania i personal municipal

Fins ara, l’Ajuntament disposava d’una Bústia Ètica interna per tal que qualsevol treballador/ora públic/a pogués presentar un comunicat o consulta sobre qualsevol tema que considerés que anava en contra de l’ètica i integritat pública.

Ara la Bústia facilita la comunicació per part de qualsevol persona de manera anònima, si així ho desitja, i amb una plataforma segura sense necessitat de donar cap dada personal.

Aquest nou canal de comunicació s’emmarca en el Pla de mesures antifrau, aprovat el mes de març de 2022. L’objectiu dels mecanismes inclosos al Pla és, en definitiva, reduir la probabilitat que els riscos inherents a la organització es converteixin en casos de corrupció, amb mesures preventives així com reduir l'impacte que puguin produir en cas que no es puguin evitar i es produeixin males praxis, amb el disseny de mesures contingents.

A banda d’aquesta nova via, l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania diferents canals per mitjà dels quals es poden fer consultes, comunicar incidències o reclamacions, dur a terme tràmits o rebre informació sobre la ciutat, com és el Portal de Transparència.

Amb la implementació de la declaració institucional de compromís de lluita contra la corrupció de l'Ajuntament de Sabadell i les seves empreses municipals, el consistori vol manifestar el seu compromís amb els estàndards més alts en el compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals i la seva adhesió als més estrictes principis d’integritat, objectivitat i honestedat.

Funcionament de la Bústia Ètica

Les comunicacions es poden presentar, amb caràcter preferent, en format electrònic mitjançant la plataforma de gestió de la Bústia (permet identificar-se o no), de manera presencial (caldrà identificació personal) o bé adreçant l’escrit a la bústia física ubicada a l’edifici Narcís Giralt.

Un cop presentada la comunicació i si aquesta compleix els requisits, el Servei gestor de la Bústia Ètica la deriva al Comitè de seguiment del Pla de Mesures Antifrau i/o la Comissió d’Ètica Pública, els quals comprovaran els fets mitjançant les tasques d’investigació que siguin procedents, com poden ser la realització d’entrevistes, la consulta i anàlisi d’expedients o documentació, el requeriment d’informació o la petició de l’emissió d’informes interns o externs, entre d’altres mètodes. S’ha de donar resposta en un termini màxim de tres mesos des de la recepció de la comunicació. No obstant, aquest termini és ampliable en funció de la complexitat de la investigació.