PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L’OMIC de Sabadell ofereix assessorament als preferentistes de Bankia que vulguin acollir-se al procés d’arbitratge proposat pel FROB i que ha estat ampliat fins el 15 de juliol

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell ofereix assessorament a qualsevol client de Bankia que hagi contractat participacions ...

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell ofereix assessorament a qualsevol client de Bankia que hagi contractat participacions preferents o deute subordinat, amb defectes de comercialització i que vulgui acollir-se al procés d’arbitratge per recuperar els diners invertits. El termini per presentar les sol·licituds d'arbitratge s’amplia fins al 15 de juliol de 2013.   

Recentment l’Agència Catalana de Consum ha demanat la col·laboració de les OMIC implantades al territori per tal de facilitar informació als clients afectats de Bankia en virtut del conveni signat entre el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) i l’Instituto Nacional de Consumo. Segons aquest acord, el FROB es compromet a admetre totes les sol·licituds d’arbitratge dels consumidors afectats per Bankia, a través d’un expert extern per a la seva avaluació, i contestarà a la persona sol·licitant si accepta el procediment, en funció d’uns paràmetres preestablerts.

L’OMIC de Sabadell informa als clients de Bankia que hagin contractat participacions preferents, deute subordinat perpetu o amb venciment, i els que s’hagin vist obligats a bescanviar aquests productes per accions, que es poden adreçar a la seva oficina bancària per presentar la sol·licitud d’arbitratge. Aquest procediment no implica cap cost per al consumidor afectat i amb ell es pot evitar, en molts casos, haver de recórrer a la via judicial.

En cas que Bankia accepti l'arbitratge, caldrà formalitzar un conveni arbitral que donarà origen al procediment arbitral. En el moment de la signatura del conveni, s’adquireix el compromís de continuar per aquesta via i renunciar a la via judicial.

El procediment d’arbitratge se seguirà davant la Junta Arbitral Nacional de Consumo, adscrita a l’Instituto Nacional de Consumo, integrat en el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, i es conclourà amb l’emissió d’un laude, que serà notificat a ambdues parts resolent la controvèrsia plantejada i essent d’obligatori compliment.

Sol·licitud de cita prèvia a l’OMIC de Sabadell

Per rebre més informació, assessorament o ajut per a complimentar el formulari de sol·licitud d’arbitratge, cal demanar cita prèvia a l’OMIC de Sabadell per telèfon, trucant al 010 o al 93 745 31 68.