PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Sabadell Atenció Ciutadana adapta els horaris d’atenció al públic per oferir un millor servei

sacp28Actualment el 88% de les atencions es fan entre les 9 del matí i les 3 de la tarda...

 Actualment el 88% de les atencions es fan entre les 9 del matí i les 3 de la tarda

SAC28

Amb l’objectiu de donar millor servei i evitar esperes en hores punta, el servei municipal Sabadell Atenció Ciutadana (SAC) actualitzarà els horaris d’atenció al públic després de l’estiu. La decisió respon, principalment, a què la major part de les atencions es fan al llarg del matí, ja que el 88% de les atencions es fan entre les 9 i fins a les 3 de la tarda i només un 12% a les tardes.

Per aquest motiu, es proposa que l’oficina principal, Despatx Lluch, obri fins a les 3 de la tarda 3 dies a la setmana i 2 dies amb horari perllongat fins a les 7 de la tarda. En el cas de les oficines cardinals, la proposta passa per obrir una tarda, començant l’atenció a les 15,30h, en lloc de fer-ho a les 16h, com fins ara.

Tal i com assenyala la regidora de Participació, Glòria Rubio, “ajustant l’horari actual es pretén, doncs, concentrar les atencions i evitar hores d’obertura amb molt poca afluència de públic. En aquest sentit, també s’ha previst que les tardes que obri el Despatx Lluch no coincideixin amb les de les oficines del territori, per cobrir pràcticament la mateixa franja horària de servei al ciutadà d’atenció presencial”.

El nou horari, efectiu a partir del 12 de setembre, serà el següent:

Despatx Lluch
  • Dilluns, dimecres i divendres   8,30 a 15,00h
  • Dimarts i dijous                      8,30 a  19,00h
Oficines Nord, Sud, Est i Oest:
  • De dilluns a divendres             09,00 a 14,00h
  • Els dimecres a la tarda            15,30 a 19,00h
Servei telefònic del 010:
Continuarà funcionant amb el mateix horari que fins a la data, és a dir, de 8,30 a 19h de dilluns a dijous i els divendres de 8,30 a 15h.

 

Amb el canvi, a més, es reforça la Moció sobre la Reforma Horària que es va aprovar per unanimitat de tots els grups municipals al Ple del passat mes d’octubre. D’altra banda, els nous horaris permetran disposar de tot el personal informador del Despatx Lluch a la franja horària de 13h a 14h, que acostuma a tenir força afluència de ciutadans i ciutadanes i evitar, així, que es facin cues.

Més consultes telemàtiques

Un altre dels motius de la modificació d’horaris respon al canvi d’hàbits socials de la ciutadania que, actualment, fa més consultes telemàtiques que presencials. En aquest sentit, al 2015 el 85% de les consultes es van fer per Internet, arribant fins a les 669.685; mentre que les presencials van arribar a les 40.382 i les telefòniques a les 43.333. Internet és, doncs, el canal d’informació del SAC que més ha crescut,ja que és accessible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Més tràmits i millores

En aquesta mateixa línia i un cop finalitzat el procés de formació del personal informador en temestributaris, a partir de setembre es podrà oferir aquest servei de tramitacions a les 5 oficines del territori, ja que actualment només s’està oferint al Despatx Lluch. D’aquesta manera, s’evitaran desplaçaments dels ciutadans a l’oficina central i es millorarà la qualitat del servei.

A més, s’està estudiant la possibilitat de modificar el gestor de cues per un de més complet, que inclogui la possibilitat de demanar cita prèvia (per Internet, telefònicament o presencialment) i, sobretot, per algunes de les campanyes en les quals es produeixen moltes atencions. Això ajudarà que la ciutadania es pugui organitzar millor a l’hora de fer les seves gestions sense haver d’esperar.

Referent ciutadà

Sabadell Atenció Ciutadana (SAC) és un referent ciutadà per fer gestions i resoldre consultes amb l’Ajuntament mitjançant els tres canals d’atenció: presencial, telefònic i Internet. Així ho demostra les més de 1.100.000 consultes i gestions realitzades al llarg del 2015 i les 269.028 persones ateses. D’aquestes 176.449 es van fer de manera presencial i 92.579 per telèfon.

La mitjana de persones ateses per dia a les 5 oficines del SAC i al telèfon és de 1.079, el temps d’espera d’uns 3 minuts i el d’atenció de 7 minuts. La prioritat del servei és millorar dia a dia l’atenció a la ciutadania, fent-la més propera, amable, accessible i augmentar el nivell de qualitat dels serveis que ofereix als sabadellencs.

Informació activitat del SAC