PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Els col·lectius i institucions vinculats als Plans Educatius d’Entorn aproven un Pla per avançar cap a l’equitat, la cohesió i l’èxit educatiu a la ciutat

Mesures com els projectes per estendre la música i el teatre a les escoles...

Mesures com els projectes per estendre la música i el teatre a les escoles dels diferents barris, noves iniciatives per millorar les competències lingüístiques o per afavorir la IMG-20161202-WA0004participació de l’alumnat en activitats de lleure i del seu entorn escolar se sumaran aquest curs a les accions dels Plans Educatius d’Entorn (PEE) de Sabadell. Així es considera en el Pla d’Actuació 2016-2017 aprovat la setmana passada per la Comissió Institucional del PEE, que va reunir a la Biblioteca del Sud els diversos col·lectius i institucions vinculats al desplegament del plans al territori. D’aquesta manera, es continua endavant amb el treball coordinat que implica administracions, centres educatius, el conjunt de la comunitat educativa i les entitats d’un barri amb l’objectiu de potenciar l’èxit educatiu i la cohesió al seu àmbit concret d’actuació.

A la trobada, presidida pel tinent d’alcalde d’Acció Social i Cultura i regidor d’Educació, Joan Berlanga, i la coordinadora d’Inspecció de Sabadell, Eulàlia Picas, en qualitat de vicepresidenta, hi van assistir representants d’escoles, instituts, escoles bressol públiques i escoles d’adults vinculades als PEE, associacions de mares i pares d’alumnes, entitats de l’àmbit educatiu del territori i diversos serveis de l’Ajuntament i la Generalitat.

Durant la Comissió, es va fer un repàs dels objectius dels plans d’entorn de la ciutat, que aquest curs s’han ampliat de quatre a sis. Així, els plans de la zona del nord i de Can Feu s’han sumat als que ja hi havia a Can Puiggener, Torre-romeu - la Serra, Espronceda - Campoamor i Sant Oleguer - les Termes. En total els PEE compten amb la implicació de més d’una trentena de centres educatius.

Tal com ha explicat el tinent d’alcalde Joan Berlanga, “davant la realitat social actual, no hi ha més desigualtat que tractar tothom igualment. És per això que dediquem més recursos a les zones més desafavorides socialment i econòmicament per avançar cap a l’equitat”.

Pla d’Actuació 2016-2017

IMG-20161202-WA0005A més de marcar objectius concrets per a cadascuna de les zones de PEE, el Pla d’Actuació inclou un seguit d’accions que, bé articulades a un àmbit determinat o a tots els barris de Pla d’Entorn, contribueixen a l’èxit acadèmic, potencien la participació en activitats i espais de convivència de l’entorn escolar, milloren la presència i l’ús de la llengua catalana, reforcen l’educació en valors i compromís cívic i promouen l’educació en el lleure i el treball en xarxa de tots els agents educatius al territori.

En aquest marc, i com a novetats, enguany s’introdueixen propostes com les activitats de coral i teatre en horari de migdia als centres de PEE amb servei de menjador gestionat per l’Ajuntament, que ja s’estan impartint a 12 escoles d’infantil i primària de la ciutat. També els tallers de guitarra a dues escoles de la zona nord i el projecte A-cordant, impulsat conjuntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, per crear orquestres a centres educatius públics.

Una altra de les novetats d’enguany és el projecte Lletra a lletra, pel qual alumnes de segon d’ESO de l’Institut Jonqueres (zona del nord) estudien aquest curs l’obra de quatre autores catalanes. Altres propostes seran, entre altres, les noves accions per promoure el català entre les famílies o el programa Extraenllaç, de dinamització d'activitats extraescolars i amb famílies amb l'objectiu de promocionar les propostes fora de l’horari lectiu.

Aquestes iniciatives se sumaran a les actuacions que ja formaven part dels PEE, com els tallers de reforç i d’estudi assistit, els casals d’anglès, els casals de Nadal, el programa Lecxit per a la millora de la comprensió lectora entre els infants, les activitats esportives, d’acompanyament a les famílies, les propostes amb les biblioteques, els tallers de promoció de la salut o els d’ensenyament artístic i les accions de suport al lleure educatiu.

També durant la trobada a la Biblioteca del Sud, es va aprovar la memòria dels PEE del curs passat, en què destaca l’assoliment dels objectius previstos i la voluntat de tots els agents del territori de continuar treballant en xarxa per uns objectius compartits.