PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Alumnat de l’Institut Jonqueres assisteix a un taller de còmic i visita la Biblioteca de Catalunya dins un projecte per estudiar quatre autores catalanes

Reforçar les competències lingüístiques dels estudiants...

Reforçar les competències lingüístiques dels estudiants, fonamentals per a l’èxit educatiu, objectius del projecte P1010847

El procés pel qual 85 alumnes de l’Institut Jonqueres estan estudiant aquest curs l’obra de quatre autores catalanes va cobrint etapes. Els darrers dies, els nois i noies han participat en activitats com una visita a la Biblioteca de Catalunya i un taller de còmic, que vol facilitar-los la realització del seu projecte.

Durant el curs, els nois i noies de 2n d’ESO analitzen l’obra, la vida i el moment històric de les escriptores Lola Anglada, Mercè Rodoreda, Joana Raspall i Maria Barbal i han escollit fer-ho per mitjà del còmic. Tot plegat en el marc del programa Lletra a Lletra Fem Municipi, que vol reforçar les competències lingüístiques de l’alumnat, fonamentals per a l’èxit educatiu. Enguany el programa es presenta sota el lema Llibres amb mans de dona, que en el cas de l’Institut Jonqueres culminarà el darrer trimestre del curs amb una exposició sobre els còmics elaborats i un acte de cloenda.

Lletra a Lletra Fem Municipi és un programa impulsat per la Diputació de Barcelona i que a Sabadell coordina la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament. Paral·lelament a la tasca per afavorir l’assoliment de competències i l’èxit educatiu, el projecte fomenta la coresponsabilitat de diferents agents en tot el procés: Ajuntament i centre educatiu, però també agents i equipaments del territori, en aquest cas la Biblioteca del Nord, que s’hi ha implicat plenament organitzant propostes com el taller de còmic a càrrec de Claudio Castellini i que acollirà la mostra, a partir del mes d'abril, amb els còmics realitzats.

Durant el curs, a banda del propi estudi i tasca feta pels alumnes amb el suport i acompanyament dels docents, s’han portat a terme diferents accions per assessorar els nois i noies en el seu procés d’anàlisi i creació. Entre les propostes, i a més de la visita a la Biblioteca de Catalunya i el taller, s’han dut a terme diferents sessions de treball i se’ls han explicat els recursos que els equipaments bibliotecaris els poden oferir.

Amb projectes com el Lletra a Lletra Fem Municipi, i a partir d’un treball col·lectiu, es promociona la lectura i la comprensió lectora com un instrument d’aprenentatge que permet un millor accés a la informació i al coneixement. Alhora però es potencia la lectura com a activitat d’oci i d’enriquiment personal i com a eina de comunicació que pot afavorir també les capacitats socials.