PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Infants d’Educació Infantil de l’Escola Can Rull, guardonats amb un dels Premis Baldiri Reixac

Els alumnes de P5 de l’Escola Can Rull han rebut un dels premis Baldiri Reixac, convocats per la Fundació Carulla i que reconeixen la tasca d’escoles, mestres i estudiants de terres de parla catalana. El guardó, atorgat en la categoria per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius, respon a la iniciativa Jugant amb la poesia d’en Joan Oliver.
Els alumnes de P5 de l’Escola Can Rull han rebut un dels premis Baldiri Reixac,convocats per la Fundació Carulla i que reconeixen la tasca d’escoles, mestres i estudiants de terres de parla catalana. El guardó, atorgat en la categoria per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius, respon a la iniciativa Jugant amb la poesia d’en Joan Oliver.
 
El projecte premiat s’ha emmarcat en la commemoració del 30è aniversari de la mort de Joan Oliver, Pere Quart, al qual l’Escola Can Rull també s’hi ha volgut sumar. Amb aquest motiu, la classe de P5, conduïda per la mestra Montse González, ha descobert i treballat alguns dels poemes de l’autor sabadellenc, fonamentalment els del “Bestiari”, tot enllaçant-lo amb el nom de la classe (Els Tigres).
 
El bon resultat de la iniciativa ha portat el grup a compartir el projecte amb la resta de l’escola i amb les famílies del centre, amb l’objectiu que tothom gaudís de la poesia de Joan Oliver. En aquest sentit, s’ha creat un blog de l’activitat i s’han exposat els treballs als passadissos i al vestíbul de l’Escola, tot proposant un joc per endevinar els animals. Els alumnes també han passat per les aules a recitar els poemes i explicar la figura de Joan Oliver. Així mateix, els nens i nenes de quart han escrit una tirallonga basada en els continguts exposats als espais comuns del centre, que després han llegit als petits alumnes de P5.
 
Amb el projecte, els infants han treballat àmbits com la creativitat i l’expressió lingüística, la llengua i la comunicació, el coneixement de la cultura i també el treball col·lectiu, entre altres aspectes. Alhora s’han reforçat les relacions del conjunt de la comunitat educativa del centre.