PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

AL CIUTAT I ESCOLA PARLEM DE... Diferents activitats celebren la cloenda de curs

Durant les darreres setmanes han estat nombroses les propostes del Ciutat i Escola que han celebrat la cloenda o han lliurat els premis als treballs més destacats. Repassem algunes com la presentació de conclusions de Els nois i noies tenen la paraula, els Premis Literaris Joan Oliver, el Concurs English Clips, la presentació dels vídeos de El Patrimoni al DesQobeRt i les trobades dels infants amb l’autora del primer capítol de la proposta Seguint El Fil.

Durant les darreres setmanes han estat nombroses les propostes del Ciutat i Escola que han celebrat la cloenda o han lliurat els premis als treballs més destacats. Repassem algunes com la presentació de conclusions de Els nois i noies tenen la paraula, els Premis Literaris Joan Oliver, el Concurs English Clips, la presentació dels vídeos de El Patrimoni al DesQobeRt i les trobades dels infants amb l’autora del primer capítol de la proposta Seguint El Fil.

Conclusions de Els nois i noies tenen la paraula

Amb els nois i noies tenen la paraula es vol iniciar els alumnes de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO en l’aprenentatge dels processos de participació, tot oferint-los un espai de diàleg on expressar la seva opinió sobre diferents temes. Enguany hi han pres part estudiants de 8 centres educatius, que han reflexionat durant el curs a l’entorn del tema “Construïm la Festa Major”. Aquest mes de juny han presentat les seves conclusions i propostes al Saló de Plens davant l’alcalde i altres representants municipals. Han participat a “Els nois i noies tenen la paraula” alumnes de les escoles Arraona, Creu Alta, Can Llong, Salesians Sabadell, Santa Clara, Col·legi Escolàpies, Sant Nicolau i Xaloc.

Més informació

 

Lliurament de premis del 37è Concurs Literari Joan Oliver

El 37è Concurs Literari Joan Oliver per a nois i noies d’11 a 18 anys ha donat a conèixer els premiats en les diferents categories. Ha estat durant un acte al Casal Pere Quart dinamitzat per alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius de l’Institut Agustí Serra. Dividit en dues modalitats –prosa i poesia-, el Concurs té com a objectiu incentivar la creació i expressió literàries, tot promocionant alhora l’ús de l’expressió escrita en català.

Per tal de treballar la dinamització de l’acte per part de l’Institut Agustí Serra, aquesta s’ha plantejat com un projecte d’Aprenentatge-Servei, durant el qual l’alumnat ha estudiat  i treballat coneixements sobre la figura i obra de Joan Oliver i alhora, amb les diferents accions realitzades al lliurament de guardons, ha ofert un servei a la ciutat.

Relació de guardonats

 

35 vídeos en anglès presentats al concurs English Clips

El concurs de vídeos en anglès English Clips, organitzat per l’Ajuntament i cinc escoles d’idiomes, continua incrementant la participació. Així, si l’any passat al certamen ja s’hi van presentar 20 clips, enguany els vídeos han arribat a 35. També ha augmentat el nombre de centres educatius que hi prenen part, passant de 7 a 11. Fa uns dies, el Concurs, adreçat a alumnes de 2n cicle d’ESO, batxillerat i formació professional, va celebrar la cloenda i lliurament de premis, durant un acte realitzat íntegrament en anglès.

Aquest curs, el tema del clip havia de portar com a fil argumental “A TV comercial”. Les escoles d’idiomes que conjuntament amb l’Ajuntament impulsen la proposta són FIAC, Hopin, Fun English School, International House i Selca Idiomes.

Més informació i vídeos guardonats

 

Presentats els vídeos elaborats en el marc de El Patrimoni al desQobeRt

En el marc de l’activitat El Patrimoni al desQobeRt, nois i noies de tres centres educatius han estudiat diferents elements patrimonials de la ciutat i han elaborat un vídeo promocional de cada espai, contribuint així en la millora de la difusió d’aquests elements entre la ciutadania. Aquest 2016-2017, han participat a la proposta l’Institut Ribot i Serra, l’Escola taller Xalest i el Col·legi La Immaculada, que han treballat sobre el Polvorí de l’Aeroport, el Molí d’en Torrella i el Molí de Sant Oleguer respectivament.

Amb El Patrimoni al desQobeRt, cada centre escull un espai o edifici que els estudiants analitzen des de diferents perspectives. La síntesi de les fonts bibliogràfiques i/o telemàtiques es recull en un blog, que es complementa amb la visita a l'Arxiu Històric municipal i les visites guiades als edificis, constituint la base perquè l’alumnat elabori un anunci sobre l’element escollit. És aquest anunci el que després es posa a l’abast de la ciutadania a través d’un codi QR imprès a cadascuna de les plaques dels edificis triats.

Blog del curs 2016-2017 i vídeos elaborats

 

Trobada dels participats a Seguint el Fil amb l’autora Anna Fité

Els darrers dies, l’alumnat que enguany ha pres part a l’activitat de creació literària Seguint el Fil s’ha trobat per grups amb l’autora Anna Fité. En la proposta, un escriptor o escriptora escriu el primer capítol d’un relat que després els nens i nenes continuen per classes seguint diversos fils. Aquest curs l’autora ha estat l’Anna Fité i hi han participat uns 150 alumnes de cinquè i sisè de primària de les escoles Creu Alta, Miquel Martí i Pol i Jesús Salvador.

Enguany, la història del relat s’ha desenvolupat al Museu d’Art de Sabadell, tenint com a protagonistes alguns dels personatges dels seus quadres. Durant l’activitat, i a més d’escriure el capítol d’inici, l’autor/-a dóna orientacions a l’alumnat i professorat sobre la manera d’escriure, els personatges, el ritme, l’estructura, etc. Així mateix, els nens i nenes il·lustren la narració amb dibuixos relacionats amb el capítol que han escrit. Aquest 2016-2017, de la història han sortit tres fils diferents.

Blog de Seguint el Fil