PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

A FONS: Joves universitaris acompanyen alumnes de la zona nord per afavorir que continuïn estudiant

Des de finals del curs passat, s’ha impulsat a la zona del nord un nou Pla Educatiu d’Entorn (PEE). En aquest marc, aquest 2016-2017 s’han endegat diverses actuacions en favor de l’equitat i l’èxit educatiu a la zona. Una d’elles ha estat la Mentoria Social, amb la qual joves universitaris acompanyen alumnes d’ESO amb l’objectiu d’afavorir que continuïn estudiant. En aquest primer curs de desplegament, a mode d’experiència pilot, el projecte ha donat suport a adolescents de l’Institut Jonqueres.

Des de finals del curs passat, s’ha impulsat a la zona del nord un nou Pla Educatiu d’Entorn (PEE). En aquest marc, aquest 2016-2017 s’han endegat diverses actuacions en favor de l’equitat i l’èxit educatiu a la zona. Una d’elles ha estat la Mentoria Social, amb la qual joves universitaris acompanyen alumnes d’ESO amb l’objectiu d’afavorir que continuïn estudiant. En aquest primer curs de desplegament, a mode d’experiència pilot, el projecte ha donat suport a adolescents de l’Institut Jonqueres.

La Mentoria Social és un programa impulsat per l’Ajuntament, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i el grup EMIGRA de la Universitat Autònoma de Barcelona i, per a aquest 2016-2017, ha comptat amb una aportació municipal de 17.250 euros. Amb el projecte, un estudiant universitari actua com a guia d’un alumne d’ESO per proporcionar-li suport i acompanyament per tal que continuï estudiant i afavorir així processos d'inclusió educativa i social. Del que es tracta és, partint d’aquesta relació, de lluitar contra l’abandonament escolar prematur, promovent la continuïtat i l’èxit educatiu dels estudiants que cursen secundària.

El desplegament d’un Pla Educatiu d’Entorn a la Zona del Nord des del darrer trimestre del curs passat ha fet possible potenciar el treball comunitari que implica administracions, centres educatius, comunitat educativa i entitats en favor de l’èxit educatiu. En aquest marc, s’ha promogut el treball conjunt i coordinat amb les escoles i instituts d’aquest àmbit de la ciutat. Fruit d’aquesta coordinació, i vetllant per l’equitat, el curs vinent la ràtio a P3 serà com a màxim de 22 alumnes per classe als centres de primària de la zona. A 1r d’ESO, la ràtio serà de com a màxim 27 alumnes, tant a l’Institut Jonqueres com a l’Institut Joan Oliver.

Aquestes són algunes de les accions socials, educatives i culturals impulsades els darrers mesos per l’Ajuntament a la zona del nord, en coordinació també amb altres agents: