PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

JCDecaux col·labora en el desenvolupament de les "Smart Cities"

JCDecaux ha estat l'empresa de Comunicació Exterior escollida per l'Ajuntament de Barcelona per a la instal·lació de dues marquesines intel·ligents de disseny avantguardista amb motiu del Smart City World Forum. Cadascuna d'aquestes marquesines està equipada amb dues pantalles cadascuna, una dedicada a la publicitat, mentre que una altra simula una tablet gegant en la qual es mostren aplicacions del servei al ciutadà. D'aquesta forma l'usuari podrà conèixer de forma senzilla quins llocs d'interès hi ha propers a aquesta marquesina, l'oferta cultural, dades d'interès o informació sobre altres formes de desplaçament com el metre o la bicicleta.

A més l'usuari podrà connectar-se a la xarxa wifi municipal, recarregar el seu telèfon mòbil o descarregar-se la informació des dels tags Barcelona contactless mentre espera el seu autobús. JCDecaux treballa en el desenvolupament d'un nou concepte de mobiliari urbà que s'apropi més al ciutadà i que pugui oferir un servei útil més enllà de la seva funcionalitat bàsica d'espera de l'autobús, tot això finançant amb publicitat. Aquest tipus de marquesines es van instal·lar al Passeig de Gràcia al costat de la Plaça de Catalunya i a Pla de Palau.

Referent a això, Jean-Sébastien Decaux, CEO de JCDecaux per Europa del Sud, Bèlgica i Àfrica, declara: “Fa gairebé mig segle JCDecaux va inventar el concepte de mobiliari urbà a través de la primera marquesina finançada gràcies a la publicitat. Aquestes marquesines digitals instal·lades a Barcelona suposen un important pas en tots dos sentits ja que dotem a la ciutat d'un aspecte avantguardista i oferim al ciutadà molt més que un lloc on esperar, oferim un entorn on informar-se i accedir de forma digital a informació útil per al seu dia a dia.

 

Font: JCDecaux