PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

CASSA, primera empresa a l'Estat que va imposar la comunicació via SMS de les interrupcions del servei d'aigua

El Grup CASSA va ser pionera a l’Estat Espanyol en la implantació d’un sistema  de comunicació d’interrupcions en el subministrament via SMS. Aquest servei gratuït permet als veïns de Sabadell rebre en temps real qualsevol avís personalitzat d’interrupció en el servei d’aigua que afecti al subministrament del seu domicili, amb indicació del motiu del tall, de l’hora d’inici i de finalització. Els ciutadans que vulguin rebre avisos gratuïts al mòbil sobre les interrupcions del seu subministrament -siguin aquestes programades o per avaries fortuïtes-, poden donar-se d’alta en l’apartat d’àrea privada del Portal del Client: http://www.cassa.es/portal-del-client/Sabadell

Aquest servei per a la població de Sabadell forma part del Portal Web del Grup CASSA que incorpora informació personalitzada segons la geolocalització de l’usuari.

El Portal del Client, http://www.cassa.es, incorpora molta informació en temps real sobre el servei d’aigües, ja sigui a nivell del municipi com personalitzada -segons l’usuari i la seva ubicació-, com ara les característiques de l’aigua que es rep als domicilis, l’estat dels dipòsits del municipi i les avaries i obres a la xarxa, entre d’altres. També permet realitzar gestions comercials on-line. Amb aquest portal, CASSA es converteix en referent en el sector en l’accés a la informació sobre el servei d’aigües.

Aquesta solució s’emmarca en l’aposta del Grup CASSA per l’Smart City, amb l’objectiu de potenciar la informació del servei d’aigües i la interacció amb els clients. De fet, la gestió del servei d’aigües a la ciutat de Sabadell es porta a terme actualment mitjançant un sistema innovador –el SIGEA- que integra quatre mòduls bàsics de gestió i que permet, als tècnics i operaris de la Companyia, conèixer en temps real tot tipus d’informació i les incidències a la xarxa de distribució. Gràcies a l’aplicació de les noves tecnologies, Aigües Sabadell posa a l’abast del ciutadà l’accés aquesta informació i, a més, permet que aquest pugui interaccionar amb el gestor i rebre avisos personalitzats.

SIGEA: l’innovador sistema de gestió del servei d’aigües a Sabadell

Posar a l’abast del ciutadà tota aquesta informació ha estat possible gràcies a la implantació de l’innovador sistema de gestió del servei d’aigües que s’utilitza a Sabadell: el SIGEA, integrat per quatre mòduls: el sistema d’informació geogràfica (la digitalització de les xarxes amb informació alfanumèrica), la base de dades dels clients, el telecontrol (control a distància d’instal·lacions amb gestió d’alarmes i tractament de dades), i la modelització matemàtica (simulació teòrica del comportament de la xarxa mitjançant la iteracció d’equacions fins que convergeixin en una solució idònia).

La integració d’aquestes aplicacions proporciona informació contínua i en temps real del comportament de la xarxa d’aigua potable en l’entorn urbà, on la major part del consum correspon a usuaris domèstics, comercials o industrials que necessiten solucions ràpides i eficients a un servei de primera necessitat com és el subministrament d’aigua potable. La integració de tota la informació del servei en una única plataforma redueix la duplicitat de tasques, facilita un coneixement exhaustiu de la xarxa i del seu comportament i agilitza la presa de decisions. La modelització de diversos escenaris permet millorar la planificació d’actuacions futures, prèviament a la seva execució, garantint un ús sostenible del recurs existent.

 

Font: Grup Cassa.