PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

La consultora RocaSalvatella i Telefònica presenten el primer informe "Big Data" sobre turisme.

Telefònica I+D i la consultora RocaSalvatella han elaborat el primer informe sobre turisme estranger a Espanya a partir de dades derivades de l'activitat digital, coneguda com 'Big Data', després d'analitzar prop d'un milió de dades mòbils i transaccions bancàries.

En roda de premsa el passat dimarts 28 de maig, el director general de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, ha explicat que per realitzar aquest informe s'han creuat les dades de Telefònica sobre l'activitat dels mòbils estrangers que van utilitzar la seva infraestructura entre el 7 i el 21 d'octubre, i de BBVA, que ha facilitat els pagaments electrònics amb targetes estrangeres transmesos per la seva xarxa de terminals en el període a Madrid i Barcelona.

Foto: Europa PressHa assenyalat que es tracta d'una "etapa molt preliminar" del que pot aportar el 'Big Data', però ha remarcat que, a través de dades agregades (per tant, no afecta a la privadesa dels usuaris), es pot aconseguir informació concreta sobre la conducta i preferències dels turistes en funció del seu país d'origen, per exemple.

El director del Centre de Telefònica I+D a Barcelona, Pablo Rodríguez, ha indicat que això "pot ajudar al sector a anticipar-se a les necessitats dels turistes".

El soci fundador i president de Roca Salvatella, Genís Roca, ha subratllat que aquest informe no aporta una informació concloent, sinó que solament pretén posar sobre la taula la capacitat d'utilitzar aquesta metodologia per respondre les preguntes i necessitats concretes del sector.

Ha afirmat que amb aquest primer informe les dues companyies han guanyat "avantatge competitiu" i estan preparades per utilitzar aquest tipus de metodologia en altres sectors.

CONÈIXER INFORMACIÓ DELS VISITANTS

La utilització del 'Big Data' ha permès obtenir informació sobre l'origen dels visitants, sobre els quals escullen Madrid, Barcelona o ambdues, sobre la durada de l'estada per països, les zones en les quals prefereixen allotjar-se i la despesa durant tota l'estada.

A partir de les diferents dades, els autors de l'informe recomanen als gestors hotelers estratègies per augmentar la captació de clients, situar negocis en àrees turístiques o elaborar productes més atractius i focalitzats; com a exemple, consideren necessari realitzar accions molt segmentades de captació a França, Itàlia, Regne Unit, Holanda i Portugal.

Així mateix, posen de manifest el potencial de creixement del turisme procedent de països com Índia, Xina, Rússia i Brasil: Madrid té major potencial amb brasilers i xinesos, mentre que Barcelona ho té amb russos.

 

Font: Europa Press