PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

Quatre alumnes de l'Escola Superior de Disseny ESDI realitzen el projecte del disseny d'una motocicleta per a transport interurbà de petites mercaderies i serveis

Un equip format per quatre alumnes de quart de Disseny de Producte de l'Escola Superior de Disseny de Sabadell, ESDi. que són en Miquel Vallribera, l’Edgar Melero, En Marc Capdevila i la Silvia Arch, juntament amb el tutor del projecte, el professor Guiu Llusà són els capdavanters d'un projecte que es basa en el disseny d’ una motocicleta per a transport interurbà de petites mercaderies i serveis, i  la elaboració de un prototip funcional a escala real per poder justificar tota la investigació prèvia realitzada.  L’objectiu principal és l’estudi de les necessitats de mobilitat i d’ergonomia dels vehicles de dues rodes per al transport de diverses càrregues i serveis a la ciutat.

6La mobilitat a la ciutat i la interacció dels usuaris amb aquesta, fan del nostre projecte una oportunitat per aportar millores en el sector dels serveis i el transport urbà. La ciutat de Barcelona consta d'uns 154.530.000 desplaçaments aprox. setmanals, molts d’aquests desplaçaments son realitzats per vehicles de 4 rodes de càrrega i descàrrega.

Els ciutadà cada cop vol més rapidesa  i efectivitat en el serveis que encomanem, les compres per Internet, les quals han augmentat notòriament durant els últims anys fan que el transport de paquets i missatgeria també hagi augmentat.

Proporcionar als usuaris un vehicle destinat a aquests petits transports adaptat a les seves necessitats i al entorn urbà seria la solució a la problemàtica del transports i serveis dins de l’entorn urbà.

Objectius del projecte:

Els objectius principals son l’estudi  de les diverses necessitats en el transport de petites mercaderies i serveis en la ciutat de Barcelona i d’ergonomia dels vehicles de dues rodes. També l’estudi i implementació de noves fonts d’energia alternatives per  propulsar el vehicle. I finalment l’anàlisi de la resposta del mercat envers aquestes noves aplicacions.

Un altre objectiu seria verificar les conclusions sobre mobilitat, ergonomia i energia, utilitzant el prototip funcional a escala real, que s’hagin teoritzat durant la conceptualització del disseny.

Com a objectius finals serien que el nou vehicle s’adeqüés a les necessitats dels usuaris vinculats als transports , els requisits de la circulació urbana i ergonomia en conjunció amb l’estètica visual del producte.

Més informació: http://gala279.com/