PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

L’Ajuntament de Sabadell i les associacions de comerciants executaran un nou pla d’acció per promoure els avantatges de comprar a la ciutat

 

L’Ajuntament de Sabadell i les associacions de comerciants de la ciutat han articulat un programa fins al proper desembre per dinamitzar el comerç local. Donant continuïtat al treball en xarxa que ja es desenvolupa per  millorar la gestió dels comerços i ser més competitius, es realitzarà un nou pla. En paral·lel al desenvolupament d’una campanya de sensibilització envers el comerç urbà, destacant els seus principals atributs: proximitat, qualitat i servei, s’ha previst un conjunt d’actuacions.

Avui ha tingut lloc la presentació oficial al Vapor Llonch, a la qual han assistit Montserrat Capdevila, tinenta d'alcalde de l'Àrea d'Economia i Serveis Centrals i regidora de Comerç; així com representants de les diferents associacions de comerciants de Sabadell i del Banc de Sabadell.

Durant la presentació, Montserrat Capdevila ha valorat les diferents accions d’impuls del comerç: “D’aquesta manera volem fer xarxa per donar més visibilitat al comerç, dinamitzar els eixos comercials i, en definitiva, donar a conèixer aquest valor afegit de la nostra ciutat”.

Tal com ha explicat Josep Brunet, president de l’Associació Ca n’Oriac Comerç, el programa s’inicia amb l’obertura d’un concurs públic per seleccionar l’element gràfic identificatiu de la marca comuna “Comerç de Sabadell” per poder enaltir els avantatges de comprar a la ciutat. L’objectiu és encabir sota la mateixa imatge totes les actuacions de promoció del comerç de la ciutat que, tant des de l’Ajuntament com de les entitats del sector comercial, es dissenyin en matèria de promoció i dinamització comercial.

Es pot tractar d’un logotip, anagrama o símbol que inclogui el text “Comerç de Sabadell” i que permeti ser identificat ràpidament. El jurat, format per representants de l’Ajuntament, de les associacions de comerciants de la ciutat i professionals del disseny, atorgarà un premi consistent en un ordinador MacBook Pro, aportat per les associacions de comerciants per a la millor proposta i valorarà l’originalitat, l’impacte visual i la qualitat gràfica dels treballs que es presentin. En el cas que cap de les obres tingués la qualitat suficient el concurs es podrà declarar desert. 

Aquesta convocatòria està oberta exclusivament a persones que cursin estudis de la família professional del disseny gràfic, així com les persones que hagin finalitzat aquests estudis al curs acadèmic 2011-2012. La proposta gràfica guanyadora es preveu donar-la a conèixer en les actuacions de promoció del comerç local previstes per la campanya de Nadal.

Banc Sabadell

Albert Figueras, director de Mitjans de Pagament i Consum de Banc Sabadell, ha presentat les noves targetes basades en la tecnologia contact-less —sense contacte—, que es posarà en marxa, les pròximes setmanes, en les transaccions dutes a terme en els establiments comercials de Sabadell. Així, el banc substituirà els terminals i les targetes dels seus clients a Sabadell per desplegar aquesta tecnologia a la ciutat.

La tecnologia sense contacte permet fer pagaments ràpids i segurs, ja que només cal acostar la targeta al terminal del comerç perquè el xip de la targeta s’hi connecti i faci el pagament instantàniament.

Aquestes iniciatives són una aposta més per avançar en la modernització dels sistemes de pagament, a la recerca de noves maneres que permetin simplificar i agilitar els pagaments entre comerços i consumidors.

Fira del Comerç

Abans però es desenvoluparan altres actuacions. El calendari d’activitats inclou la 1a ruta de la tapa de Sabadell organitzada pel Gremi d’Hostaleria de Sabadell amb el suport de l’Ajuntament per dinamitzar el sector de la restauració i comercial de la ciutat. Amb el títol “DesTapa’t Sabadell” aquesta activitat tindrà lloc  entre el 5 i el 14 d’octubre.  A continuació es proposa un altra acció. Des de la segona quinzena d’octubre i fins a principis de novembre com a prèvia a la Fira Catavins es celebraran les activitats catavíniques. Consisteix en un seguit  de propostes vinculades amb el món de l’enologia, no només del sector de la restauració, sinó també del comerç.

Durant novembre la promoció del comerç es vehicularà través de la V edició de la Fira Catavins que es celebra els dies 9, 10 i 11 i la I Fira del Comerç que tindrà lloc el 17 i 18 de novembre. Aquesta última fira es planteja com un aparador dels comerços locals amb la voluntat que es pugui implicar el major nombre d’empreses.  La Fira es presenta  per a la ciutadania com un espai on poder comprar de tot i poder gaudir alhora de promocions especials,  sortejos de regals i d’activitats d’oci especialment dissenyades per infants de 0 a 3 anys i de 3 a 12 anys.

El desembre tindrà com a protagonista la Campanya de Nadal. A més de la tradicional  Fira de Santa Llúcia, la Fira d’Artesans de Nadal de Sabadell o l’encesa de llums es desenvoluparan altres iniciatives. Com la instal·lació d’atraccions firals a  diferents zones comercials. Amb la col·laboració de l’Associació de Firaires, per les compres efectuades en els comerços adherits a aquestes campanya la clientela obtindria una promoció de 2x1 per aquestes atraccions. D’altra banda, es desenvoluparan activitats culturals i gastronòmiques al Mercats Municipals, a més d’un conjunt de propostes que oferiran les mateixes associacions de comerciants.