PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Refugiades i cooperació. Què podem fer?

A qui s'adreça:
Alumnat d'ESO i batxillerat.

Descripció:
Taller socioeducatiu de sensibilització i conscienciació, que treballa des de la perspectiva no-assistencialista la cooperació i la situació actual dels i les refugiades palestines (i síries) al Líban.
L’activitat està dinamitzada per dues persones educadores de l’entitat, que han participat en el projecte de cooperació “Art for smiles”, amb l’objectiu de sensibilitzar i donar a conèixer les realitats de les persones palestines refugiades, als camps del Líban, que viuen en aquesta situació des de fa 72 anys.

L’entitat treballa la cooperació des d’una perspectiva global, centrant l’atenció en l’empoderament que genera la participació directa de la població palestina refugiada en els camps, en la seva pròpia cultura, creant espais per a l’expressió i la reafirmació de la seva identitat, fugint de l’etiqueta de “refugiades”.

Durant la sessió a l’aula es treballa la història i la situació de les persones refugiades palestines al Líban, amb l’objectiu de prendre consciència de les variables que generen aquesta situació de desigualtat, i centrant-nos en com podem actuar per sensibilitzar i aportar a la causa des d’una perspectiva no-assistencialista, com una relació horitzontal de col·laboració, sempre tenint en compte la nostra situació privilegiada.

Les persones dinamitzadores de l’acció desenvolupen l’activitat a través d’una metodologia participativa i vivencial. En aquest sentit, es realitzen dinàmiques tant en grup gran, com en grups petits i es creen espais d’autoconeixement vinculats a la cooperació i la solidaritat. Pretenem generar consciència tant sobre la situació de les persones refugiades palestines al Líban, com de totes aquelles que han hagut de marxar de casa seva per causes socials, polítiques, etc. a través d’explicacions dinàmiques i properes a l’alumnat. Es pot adaptar la metodologia a través d’un joc de rol per a garantir l’aprenentatge dels conceptes i la reflexió conjunta.

Així, el coneixement que adquireix l’alumnat durant la sessió, no es basa només en rebre una informació objectiva i distant, sinó que es treballa des de l’autoconeixement, enfocant la cooperació com un aspecte proper, on cadascú i a través de les pròpies habilitats, pot col·laborar amb les persones refugiades.

Objectius:
- Donar a conèixer la història del poble Palestí
- Apropar informació verídica sobre la situació dels i les refugiades palestines al Líban i desmuntar rumors i treballar estereotips i prejudicis en relació a les persones refugiades
- Entendre la cooperació com una relació horitzontal de col·laboració mútua i fomentar l’auto-coneixement i auto-reflexió sobre les habilitats pròpies i com poden aportar aquestes a la cooperació

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
- Competència en consciència i expressió culturals
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: octubre 2024 a febrer 2025
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu 
Cost: gratuït
 
Inscripció:   
 
Informació:
Taller d'Art, Cultura i Creació
Persona de contacte: Víctor Rojano
Correu electrònic: victor.rojano@taccbcn.com
 
Organització:
Taller d'Art, Cultura i Creació

Imprimeix Correu electrònic