Educació en valors / Diversitat i convivència
No em miris les arrugues, mira'm a mi. Taller per combatre l'edatisme
Descripció
Aquest taller té com a objectiu principal combatre l’edatisme (la discriminació per raó d’edat) mitjançant una experiència participativa, intergeneracional i conscientitzadora.Durant l'activitat l'alumnat i les persones participants reflexionaran sobre els prejudicis i estereotips que envolten l’envelliment, descobriran testimonis reals i elaboraran accions concretes per transformar aquestes actituds en el seu entorn personal i social.
El taller inclou la participació activa d’un membre del Consell Consultiu de la Gent Gran i d’alguns dels protagonistes dels espots audiovisuals creats aquest any per visibilitzar i combatre l’edatisme. Aquests vídeos s’utilitzen com a punt de partida per al diàleg i la reflexió crítica. La metodologia combina dinàmiques de grup, treball en equip i debat obert, amb escolta activa i testimonis.
Activitat adreçada a alumnat de 6è de primària i 1r cicle de l'ESO.
Objectius
- Fomentar la consciència crítica sobre l’edatisme, identificant discriminacions, estereotips i prejudicis relacionats amb l’edat.
- Promoure la convivència intergeneracional, la inclusió i la participació activa de les persones grans com a agents socials.
- Utilitzar eines audiovisuals i activitats de debat per estimular la reflexió i la defensa dels drets de les persones grans.
Competències clau
- Competència ciutadana
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

