Apropa't a la realitat saharauí
Descripció
Els Camps de Solidaritat amb el poble Sahrauí és un projecte emmarcat amb l’Agermanament de Sabadell amb l’Argub.
Ofereix la possibilitat als i les joves de la ciutat de conèixer, de primera mà, la situació del poble sahrauí, refugiada des de fa més de 45 anys al desert algerià.
Durant la baixada anual, prevista entre els mesos d’octubre i novembre (d’entre 10 i 15 dies), els i les joves participants portaran a terme accions socioeducatives i artístiques.Un mes abans es portarà a terme una formació prèvia i, a la tornada, es desenvoluparan activitats de retorn per sensibilitzar a la ciutadania sobre la situació del Sàhara Occidental.
A través de la xerrada, l’alumnat podrà conèixer els requisits i les condicions per participar en aquesta iniciativa (finançada per l’Ajuntament de Sabadell i gestionada per l’ ONGD Taller d’Art, Cultura i Creació).
Objectius
- Donar a conèixer la qüestió sahrauí com a exemple de la vulneració dels drets humans.
- Fomentar la participació juvenil en projectes de cooperació
- Donar a conèixer l'assessoria de mobilitat internacional de l’Oficina Jove.
Competències clau
- Competència ciutadana
- Competència en consciència i expressió culturals
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Requeriments de l'espai
Es requereix ordinador amb projector o pantalla a l'aula/espai on es realitzi la xerrada

