PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
ACCIÓ SOCIAL

 

  • Serveis
  • Atenció a les urgències socials

Atenció a les Urgències i Emergències Socials - SUES


Urgències i Emergències Socials

Localització i contacte

Plaça del Gas, 2, 08201, Sabadell.
93 726 47 00. Fora de l’horari d’oficina: Tel. 900 112 092 (Policia Municipal)
sues@ajsabadell.cat

Horari

De dilluns a dijous, de 9 a 17 h
Divendres de 9 a 15h

Ubicació

Què és?

El Servei d'Urgències i Emergències Socials (SUES) actua en els casos que necessiten una atenció o suport urgent per cobrir les necessitats bàsiques dels ciutadans i ciutadanes, quan no es pot esperar que la situació sigui resolta pels serveis socials del territori.

En aquest marc, el SUES s'adreça al veï o veïna que pateix una dificultat greu i sobrevinguda, que no pot resoldre per ell mateix. Exemples:

  • Persones/famílies que han perdut de forma inesperada el seu habitatge.

  • Persones/famílies que han patit un tall dels subministraments bàsics (aigua, llum o gas) de manera sobrevinguda.

  • Persones sense recursos econòmics que necessiten ajuda urgent per adquirir medicació, alimentació o cobrir qualsevol necessitat bàsica.
  • Persones sense llar.

  • Persones víctimes de maltractaments o violència quan, per diferents motius, necessiten una resposta complementària a la que proporcionen els serveis específics.

Com a usuari/ usuària del SUES, a què tinc dret?

A una atenció immediata i urgent per part d’un professional social, que farà una derivació a un servei adequat o proposarà un ajut econòmic.

Com s'hi accedeix?

No cal estar empadronat per rebre assistència d'urgència.

Per iniciativa pròpia o per derivació dels serveis socials bàsics del territori.

Per orientació de serveis o entitats de la ciutat.

Quina documentació necessito?

És aconsellable documentació identificativa: DNI, NIE, passaport, llibre de família.

Quins deures tinc?

  • Facilitar les dades personals i presentar els documents fidedignes.
  • Complir els acords amb el professional. Comprometre's activament.
  • Destinar la prestació a la finalitat per a la qual s'ha concedit.
  • Retornar els diners rebuts indegudament.
  • Tenir una conducta de respecte mutu amb els professionals de l’atenció.