Alumnes de segon cicle d’educació infantil.
Coneixerem junts llibres d’un mateix autor, en Chris Haughton, amb els quals riurem i ens ho passarem d’allò més bé fent el nostre propi collage. Al marxar de la biblioteca la classe us emportareu una maleta amb llibres de Chris Haughton, per endinsar-vos al seu món i continuar l’experiència.
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Conèixer en Chris Haughton.
- Conèixer la tècnica del collage a la il·lustració infantil.
A qui s'adreça:
Alumnat de segon cicle d’educació infantil.
Descripció:
Jugarem amb moltes formes i colors a través dels llibres màgics d’en Hervé Tullet, vine a jugar, pintar i descobrir aquest autor!
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Experimentar amb l’art des de la primera infància.
Inscripció:
La màgia de la biblioteca
A qui s'adreça:
Alumnat d’I3 d’educació infantil.
Descripció:
En aquesta activitat es presenta la biblioteca als infants i s’expliquen els serveis i usos, així com tot el que poden trobar. S’expliquen diversos contes i es fa una activitat manual relacionada amb una de les històries. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Potenciar les habilitats manuals i la creativitat.
A qui s'adreça:
Alumnat d’I3 d’educació infantil.
Descripció:
Gaudirem de contes d’animals amb diferents formats acompanyat amb un titella. Quin ens acompanyarà avui?
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
Inscripció:
De caques i oruguetes goludes
A qui s'adreça:
Alumnat d’I4 d’educació infantil.
Descripció:
Després d’una introducció on es presenta la biblioteca als infants i es parla dels serveis i les normes d’ús, s’expliquen diversos contes d’animals, entre ells, Vache de vache! d’Anne Jambois i L’erugueta goluda d’Eric Carle. Vinculat a aquest darrer àlbum, es fa una creació manual utilitzant la tècnica del collage. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Potenciar les habilitats manuals i la creativitat.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnat d’I4 d’educació infantil.
Descripció:
Sessió de quatre contes sobre la lluna. Es farà de nit a la biblioteca i gaudirem junts de: un naixement al bosc amb Lluna plena d'Antoine Guilloppé, com s'ajuden els animals amb De què fa gust la lluna? de Michael Grejniec, l'història de El pirata de les estrelles d'Albert D. Arrayás, i cantarem amb Lluna d'Antonio Rubio.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
Inscripció:
Biblioteca de Can Puiggener
Horaris i contacte amb les biblioteques
Pop-up! Contes tradicionals!
A qui s'adreça:
Alumnat d’I4 i I5 d’educació infantil.
Descripció:
Has passat alguna vegada per un bosc i t’hi has trobat un camí de pedretes? T’has atrevit a seguir-lo? Avui, a la biblioteca n’ha
aparegut un. Ens acompanyes a explorar-lo?
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres pop up.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Conèixer contes tradicionals.
Inscripció:
Sant Jordi a la biblioteca
Disponible a la Biblioteca de Can Puiggener, només durant el mes d’abril.
A qui s'adreça:
Alumnat d’I4 i I5 d’educació infantil.
Descripció:
Coneixes la llegenda de Sant Jordi? Vine a celebrar aquest dia amb la biblioteca gaudint d’històries de prínceps, princeses i dracs!
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Gaudir de la festivitat de Sant Jordi.
A qui s'adreça:
Alumnat d’I5 d’educació infantil.
Descripció:
Després d’una introducció on es presenta la biblioteca als infants i es parla dels serveis i les normes d’ús, s’expliquen diversos contes relacionats amb la lluna. Per posar a prova els coneixements es fa una activitat lúdica al voltant de la lluna i de l’espai en general. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Reforçar els coneixements adquirits a l’escola entorn l’Espai, els planetes i les estrelles.
Inscripció:
Biblioteca de La Serra
Horaris i contacte amb les biblioteques
Allà on viuen els monstres
A qui s'adreça:
Alumnat d’I5 d’educació infantil.
Descripció:
Durant aquesta activitat els alumnes descobriran el conte Allà on viuen els monstres de Maurice Sendak i també un sistema d’explicar contes molt antic: el Kamishibai. Parlaran del Max, el protagonista de la història, aprofundint tots plegats en el contingut del llibre. En finalitzar aquesta part, els infants realitzaran el seu propi monstre utilitzant diversos materials. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Establir un vincle afectiu entre infants i biblioteca.
- Fomentar la imaginació dels infants mitjançant la literatura infantil.
- Descobrir altres formats en la narració de contes.
- Fomentar l’escolta activa.
- Potenciar la importància de les il·lustracions en els contes.