Biblioforma’t. Educació infantil
Consulteu el web del Biblioforma’t per ampliar informació sobre les visites, serveis i recursos que oferim als centres educatius de la ciutat: biblioformat.sabadell.cat
A qui s'adreça:
Alumnes de segon cicle d’educació infantil.
Descripció:
Un primer contacte dels infants amb la biblioteca per conèixer què és, com funciona, com ens hem de comportar, i descobrir un munt de contes. En funció de la biblioteca, s’ofereix una sessió o una altra. Consulteu el llistat a continuació.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
Desenvolupament:
Durada: les sessions tenen una durada aproximada de 45 minuts - 1 hora (el temps i la durada de les explicacions s’adapten al nivell dels infants)
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe i un mínim de dues persones responsables del grup
Dates de realització i horaris: consulteu el calendari de cada biblioteca
Lloc de realització: a cada centre educatiu li correspon una biblioteca concreta en funció de la seva proximitat
Cost: gratuït
Observacions: les biblioteques es reserven la potestat de distribuir i/o limitar el nombre de visites de cada centre, amb l'objectiu d'afavorir que el màxim de centres puguin realitzar-les.
Cal fer la inscripció de la visita amb una setmana d'antelació com a mínim.
És necessària la col·laboració del professorat per al bon funcionament de l'activitat i per mantenir la bona actitud del grup.
Podeu posar el nom de la classe al camp "observacions" del formulari d'inscripció, per poder triar millor el material que se us mostrarà.
NOM DE L'ACTIVITAT | ADREÇADA A | ON ES FA |
---|---|---|
La màgia de la biblioteca | I3 d'educació infantil | Biblioteca La Serra |
Va d'animals | I3 d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
De caques i oruguetes goludes | I4 d'educació infantil | Biblioteca de La Serra |
La Lluna | I4 d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
Pop-up: Contes tradicionals | I4 i I5 d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
Sant jordi a la biblioteca | I4 i I5 d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
Bona nit lluna! | I5 d'educació infantil | Biblioteca de La Serra |
Allà on viuen els monstres | I5 d'educació infantil | Biblioteca La Serra i Biblioteca de Can Puiggener |
Oh no, Charlie! | 2n cicle d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
Univers Tullet | 2n cicle d'educació infantil | Biblioteca de Can Puiggener |
Toca, mira i escolta | 2n cicle d'educació infantil | A totes les biblioteques, excepte a la Biblioteca La Serra i Biblioteca de Can Puiggener |
A qui s'adreça:
Alumnes de segon cicle d’educació infantil.
Descripció:
Es presenta la biblioteca als infants tot explicant els serveis i normes d’ús. Es mostren i narren diferents contes seleccionats per a l’ocasió i, finalment, es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin amb els llibres.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i normes d’ús de la biblioteca.
- Conèixer alguns serveis i el tipus de fons que es pot trobar en una biblioteca.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
Inscripció:
Biblioteca Vapor Badia
Biblioteca dels Safareigs
Biblioteca del Nord
Biblioteca del Sud
Biblioteca de Ponent
A qui s'adreça:
Alumnes d’I3 d’educació infantil.
Descripció:
En aquesta activitat es presenta la biblioteca als infants i s’expliquen els serveis i usos, així com tot el que poden trobar. S’expliquen diversos contes i es fa una activitat manual relacionada amb una de les històries. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Potenciar les habilitats manuals i la creativitat.
Inscripció:
Biblioteca de La Serra
Horaris i contacte amb les biblioteques
A qui s'adreça:
Alumnes d’I4 d’educació infantil.
Descripció:
Després d’una introducció on es presenta la biblioteca als infants i es parla dels serveis i les normes d’ús, s’expliquen diversos contes d’animals, entre ells, Vache de vache! d’Anne Jambois i L’erugueta goluda d’Eric Carle. Vinculat a aquest darrer àlbum, es fa una creació manual utilitzant la tècnica del collage. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Potenciar les habilitats manuals i la creativitat.
Inscripció:
Biblioteca de La Serra
Horaris i contacte amb les biblioteques
A qui s'adreça:
Alumnes d’I5 d’educació infantil.
Descripció:
Després d’una introducció on es presenta la biblioteca als infants i es parla dels serveis i les normes d’ús, s’expliquen diversos contes relacionats amb la lluna. Per posar a prova els coneixements es fa una activitat lúdica al voltant de la lluna i de l’espai en general. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Reforçar els coneixements adquirits a l’escola entorn l’Espai, els planetes i les estrelles.
Inscripció:
Biblioteca de La Serra
Horaris i contacte amb les biblioteques
A qui s'adreça:
Alumnes d’I3 d’educació infantil.
Descripció:
Gaudirem de contes d’animals amb diferents formats acompanyat amb un titella, quin ens acompanyarà avui?
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnes d’I4 d’educació infantil.
Descripció:
Sessió de quatre contes sobre la lluna. Es farà de nit a la biblioteca i gaudirem junts de: un naixement al bosc amb Lluna plena d'Antoine Guilloppé, com s'ajuden els animals amb De què fa gust la lluna? de Michael Grejniec, l'història de El pirata de les estrelles d'Albert D. Arrayás, i cantarem amb Lluna d'Antonio Rubio.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Formar en actituds, valors i usos de la biblioteca.
- Fomentar l’escolta, l’atenció i la participació.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnes d’I4 i I5 d’educació infantil.
Descripció:
Has passat alguna vegada per un bosc i t’hi has trobat un camí de pedretes? T’has atrevit a seguir-lo? Avui, a la biblioteca n’ha
aparegut un. Ens acompanyes a explorar-lo?
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres pop up.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Conèixer contes tradicionals.
Inscripció:
Disponible a la Biblioteca de Can Puiggener, només durant el mes d’abril.
A qui s'adreça:
Alumnes d’I4 i I5 d’educació infantil.
Descripció:
Coneixes la llegenda de Sant Jordi? Vine a celebrar aquest dia amb la biblioteca gaudint d’històries de prínceps, princeses i dracs!
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Gaudir de la festivitat de Sant Jordi.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnes de segon cicle d’educació infantil.
Descripció:
Jugarem amb moltes formes i colors a través dels llibres màgics d’en Hervé Tullet, vine a jugar, pintar i descobrir aquest autor!
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Experimentar amb l’art des de la primera infància.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnes de segon cicle d’educació infantil.
Descripció:
Coneixerem junts llibres d’un mateix autor, en Chris Haughton, amb els quals riurem i ens ho passarem d’allò més bé fent el nostre propi collage. Al marxar de la biblioteca la classe us emportareu una maleta amb llibres de Chris Haughton, per endinsar-vos al seu món i continuar l’experiència.
Objectius:
- Vincular els infants amb la biblioteca des de les primeres edats, reforçant el vessant de la lectura i el lleure.
- Apropar les històries als infants a partir de l’oralitat i els llibres.
- Promoure l’escolta activa.
- Crear un vincle afectiu entre els infants i la biblioteca.
- Conèixer en Chris Haughton.
- Conèixer la tècnica del collage a la il·lustració infantil.
Inscripció:
A qui s'adreça:
Alumnes d’I5 d’educació infantil.
Descripció:
Durant aquesta activitat els alumnes descobriran el conte Allà on viuen els monstres de Maurice Sendak i també un sistema d’explicar contes molt antic: el Kamishibai. Parlaran del Max, el protagonista de la història, aprofundint tots plegats en el contingut del llibre. En finalitzar aquesta part, els infants realitzaran el seu propi monstre utilitzant diversos materials. Finalment es deixa temps lliure perquè els infants mirin i gaudeixin dels llibres que prèviament han estat seleccionats per a la seva edat.
Objectius:
- Establir un vincle afectiu entre infants i biblioteca.
- Fomentar la imaginació dels infants mitjançant la literatura infantil.
- Descobrir altres formats en la narració de contes.
- Fomentar l’escolta activa.
- Potenciar la importància de les il·lustracions en els contes.
Inscripció:
Biblioteca Vapor Badia
Tel. 93 745 17 03
Calendari de formacions: dimarts, dimecres i dijous de 10:15 h a 11:15 h i de 15:15 h a 16:15 h.
Responsable matins: Salut Alarcón / responsable tardes: Marta Aloy
Les visites de tarda s'adapten al centre. Si no us va bé l'horari per defecte, podeu demanar un canvi en el camp "Observacions” de la inscripció, indicant una hora d'arribada entre les 15:00 h i les 15:45 h. O bé contacteu amb la biblioteca després de fer la inscripció per indicar-nos a quina hora arribareu.
Biblioteca de Can Puiggener
Tel. 93 716 51 50
Calendari de formacions: dimecres de 10:30 h a 12:30 h.
Responsable: Patricia del Rosal
Biblioteca dels Safareigs
Tel. 93 717 53 43
Calendari de formacions: dimecres de 10:00 h a 11:00 h.
Responsable: Jèssica Sánchez
Biblioteca de La Serra
Tel. 93 726 34 68
Calendari de formacions: dimecres de 10:00 h a 11:30 h.
Responsable: Montse Alonso
Biblioteca del Nord
Tel. 93 724 64 01
Calendari de formacions: dimarts i dijous de 10:00 h a 11:30 h.
Responsable: Isaac Barrachina
Biblioteca del Sud
Tel. 93 720 51 74
Calendari de formacions: dimarts i dijous de 10:00 h a 11:30 h; dijous de 15:15 h a 16:30 h.
Responsable: Gisela Planas
Biblioteca de Ponent
Tel. 93 717 39 74
Calendari de formacions: dimarts i dijous, de 10:00 h a 10:45 h
Responsable: Albert Ballarin
Informació:
Web de les BiMS
Organització:
Biblioteques Municipals de Sabadell. Regidoria de Cultura