PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Juguem, ens movem!

La finalitat del projecte és afavorir les relacions positives i enriquidores entre persones de diferents generacions i també que les persones grans es mantinguin actives i tingui més possibilitats de relacionar-se amb el seu entorn.

A quina necessitat, repte o millora dóna resposta?
Les persones grans que viuen en una institució, sovint tenen dificultats per poder-se relacionar. Aquest fet les aïlla. Interaccionar amb altres persones, en aquest cas joves que hi mantenen una relació i hi comparteixen una activitat, contribueix a donar sentit i qualitat a les seves vides. Els alumnes els acompanyen, els escolten, els motiven, mostren el seu interès, els hi donen suport i comparteixen amb ells, bons moments.

Definició del servei:
Durant un mes, 8 alumnes participaran en 4 sessions, una cada setmana, de 2 hores de durada, en la que competeixen 4 grups mixtes formats per 2 alumnes i 1 resident. Durant les sessions els participants es coneixeran, entrenaran i competiran una semifinal i una final. Els guanyadors de cada grup jugaran la final que acabarà en una entrega de diplomes i en un berenar, on es convidarà a les famílies dels residents i/o les persones properes.

La seqüència de l'activitat és la següent:

  • Sessió 1: presentació personal i de l’activitat. Primera posada en contacte amb l’experiència.
  • Sessió 2: entrenament dels diferents grups: 15 minuts cada grup, descans, 15 minuts més.
  • Sessió 3: semifinals
  • Sessió 4: final. Posada en comú per valorar l’experiència i festa de cloenda.

L’activitat podrà ser difosa per les xarxes social mitjançant un vídeo amb fotografies.

Per tal que cada alumne realitzi 20 hores en total, caldrà que faci dos torns, és a dir, dos mesos, o bé que el professor/a ho complementi amb sessions a l'aula, d'acord amb la proposta del promotor.

Accions d'aprenentatge:
Els alumnes exercitaran les relacions intergeneracionals i el desenvolupament de la intel·ligència emocional, com ara:
- Autoconeixement de les emocions: saber percebre les emocions pròpies.
- Autocontrol de les emocions: saber controlar les emocions pròpies.
- Automotivació: discriminar les emocions que ens ajudin a aconseguir els nostres objectius.
- Habilitats socials: saber tractar a les persones que ens agraden i també, el més difícil, a les que no.
- Empatía: saber reconèixer les emocions de les altres persones.

Competències bàsiques:
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana

Objectius
- Treballar components de la intel·ligència emocional.
- Aprendre a escoltar i a valorar a les persones grans.
- Contribuir i aprendre a ser solidaris amb les persones més fràgils de la societat.
- Ajudar a les persones gran a aprendre noves habilitats desconegudes per ells i a fer que es sentint millor amb elles mateixes (guanyar autoestima).

Desenvolupament:
Nombre d’alumnes: 8 alumnes cada mes.
Temporalització i horaris: durant un mes es realitzaran 4 sessions, una cada setmana, que pot ser dimarts o bé divendres a la tarda, de 16’30 h a 18’30 h. Poden venir diferents alumnes durant el mesos d’octubre a juliol.
Localització del servei: es portarà a terme a la sala polivalent del Centre Assistencial Mutuam la Creueta, pça. de les Vaques, s/n.
Abast territorial: sector del centre, Districte 1.

Informació i inscripció:
Centre Assitencial Mutuam La Creueta
Persona de contacte: Rosa Torró Soler, educadora social
Correu electrònic: rosa.torro@mutuam.com
Telèfons: 628857991
Web

 

ImprimeixCorreu-e