Concurs Joan Oliver
Descripció
Concurs de prosa i poesia obert a tots els nois i les noies d’11 a 18 anys. S'estableixen tres categories per a les dues modalitats de prosa i poesia. El tema és lliure i s'atorguen tres premis per a cadascuna de les categories. Cada any es publiquen les obres premiades.
A qui s'adreça?
Alumnes de cicle superior d'educació primària, ESO, batxillerat i formació professional, residents o estudiants a Sabadell.
Objectius
Bases de la darrera convocatòria
Requisits de participació, composició del jurat, dotació del premi i terminis de lliurament d'originals:
Bases del 40 Concurs Literari Joan Oliver, Pere Quart 2020 (pendents d'aprovació)Guanyadors de la darrera convocatòria 2019
PROSA
- Accèssit: L’aventura al món del dinosaures. Guillem Pérez Palacios.
- Accèssit: Què passaria si el món fos ximple? Juan Carlos Melgares Saiz.
- 1r premi: El cicle de Claigua. Marta Aragon Martínez.
- Accèssit: Pensaments. Emma Garcia Martínez.
- Accèssit: Futur, esperança. Antoni Ferrer Martí.
- 1r premi: Patiment. Judit Rovira Lopez.
- Accèssit: Saltirons. Marçal Armengol Romero.
- Accèssit: Somni o realitat? Meritxell Torres Calvet.
- 1r premi: Ambulants. Maria Macià i Pena.
POESIA
- Accèssit: Brota, primavera. Abril Castanyer Marmol.
- Accèssit: La moneda. Mateu Colomer Saus.
- 1r premi: La meva habitació. Ot Bretones Muñoz.
- Accèssit: Llibreta per a mussols. Núria Franco Darna.
- Accèssit: L'havien advertit. Irene Vives Moles.
- 1r premi: Fils d'or. Ivet Bagan Costa.
- Accèssit: Perdó - Carta d'un alumne. Roque Salavert Otal.
- Accessit: Llum. Irene Pola Romeo.
- 1r premi:Ni una més. Miriam Pastor Gubianes.
Podeu accedir al text complet de les obres premiades
Guanyadors de les convocatòries anteriors
Història
El Concurs Literari Joan Oliver - Pere Quart per a nois i noies el va convocar per primera vegada l’Ajuntament de Sabadell l'any 1979 per tal d'estimular la creativitat literària del jovent de la ciutat de Sabadell.
Des d’aleshores s’ha convocat cada any. En l'edició del 2002 es va suprimir l'especialitat de còmic i es va ampliar l'edat dels concursants per tal de permetre la participació dels alumnes de tercer cicle de primària.